کد خبر: ۱۶۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - 15 June 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک ایران زمین یک بانک تمام دیجیتال است و «ویژه کارت» به زیرساخت های دیجیتال نیاز دارد و این بانک با تامین بسترها و زیرساخت های مورد نیاز، شرایط را برای همکاری و ارائه خدمات فراهم کرد.
بانکداری ایرانی ـ عضو هیات مدیره  شرکت رایمون توسعه آریا گفت: بانک ایران زمین به عنوان بانک پیشرو در حوزه خدمات تخصصی و دیجیتال میزبانی از «ویژه کارت» را بر عهده گرفته و به نخبگان و فضای علمی کشور خدمات رفاهی و ویژه ارائه می کند. 
 
بهروز مقدم در گفتگو با خبرنگار بانکداری ایرانی درباره فعالیت های این شرکت گفت: شرکت رایمون توسعه آریا از سال 1396 مراحل تحقیقاتی خود را انجام داد و در نیمه اول سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با هدف ارائه خدمات تخصصی برای جامعه علمی کشور ایجاد شده است. 
وی ادامه داد: این شرکت در دو امر خلأ ارائه خدمات رفاهی را برای جامعه علمی کشور احساس کرد و تمرکز خود را بر روی نیازهای اساسی و اختصاصی این جامعه قرار داد و در ادامه خدمات دیگری را نیز به آن اضافه کرد.
 
مقدم با اشاره به اینکه این شرکت در شش حوزه شامل آموزشی و تخصصی، ( بازما ) بازار اینترنتی ـ زنجیره ای متخصصان ایران، گردشگری، بیمه و سلامت، فروشگاهی و تفریحی و فرهنگی و ورزشی به جامعه هدف خود خدمات ارائه می کند گفت: این شرکت همکاری خوبی با گروه های فنی و تخصصی در حوزه فناوری داشته تا بسترها برای ارائه خدمات به جامع علمی و نخبه کشور فراهم شود. «ویژه کارت» یک کارت اختصاصی با ظرفیت ها و شرایط ویژه برای جامعه هدف است و بر اساس نیازمندی های آنان تهیه شده است. 
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سازمان ها و دستگاه هایی هستند که به ارائه خدمات به جامعه علمی و نخبه کشور مشغول هستند اما این خدمات فاقد امکانات رفاهی است گفت: در «ویژه کارت» بخش عمده ای از نیازمندی های رفاهی این جامعه تعریف شده و خدمات اختصاصی در این حوزه به این جامعه داده می شود. به گونه ای که در زمان اتصال این کارت به درگاه های پرداخت و شناسایی از طریق کارت، خدمات یا تخفیفاتی که در سرویس مربوطه تعریف شده اعمال می شود.
 
 
مقدم درباره دیگر ویژگی های ویزه کارت گفت: شرکت رایمون توسعه آریا با شناختی از مراکز علمی کشور پیدا کرد تلاش کرد خدمات این کارت را به جای ارائه به سازمان ها به اشخاص اختصاص دهد تا دارندگان کارت به صورت اختصاصی روند حساب های مالی موجود در کارت را مدیریت کنند. این کارت که توسط بانک ایران زمین صادر می شود تمام خدمات یک کارت بانکی را دارا بوده و به شبکه شتاب نیز متصل است. علاوه بر آن شرکت رایمون توسعه آریا با بیش از 2 هزار مجموعه قرارداد همکاری دارد که این عدد در حال افزایش است. تمرکز قراردادها و همکاری ها بر روی برندهای درجه یک کشور است چرا که اعتقاد داریم که باید به نیازهای جامعه علمی کشور بیش از پیش توجه کرد. 
 
وی ادامه داد: در صدد هستیم خدمات این کارت به مجامع بین المللی هم معرفی شود تا نخبگان و فرهیختگان ایرانی خارج از کشور در زمان ورود به کشور بتوانند از خدمات و امکانات ویژه این کارت بهره مند شوند.
 
مقدم در پاسخ به این سئوال که برای ارائه این خدمات بانک ایران زمین چه ویژگی خاصی داشته است گفت: بانک ایران زمین یک بانک تمام دیجیتال است و از مدت ها پیش نسبت به دیجیتالی شدن سرویس ها و خدمات خود اقدام کرده است. «ویژه کارت» به زیرساخت های دیجیتال نیاز دارد و این بانک با تامین بسترها و زیرساخت های مورد نیاز، شرایط را برای همکاری و ارائه خدمات فراهم کرد. 
 
وی افزود: به دلیل اینکه دارنده کارت دیگر ارتباطی با مراکزی که به صورت شغلی با آن مرتبط است نداشته و صرفا از کارت به صورت شخصی استفاده می کند؛ نیازمند این بود که یک بانک مدرن و دیجیتال که امکان توزیع و پشتیبانی از کارت را در سراسر کشور دارد میزبان «ویژه کارت» باشد. همچنین ارائه خدمات تخفیف در این کارت به اینگونه است که از طریق درگاه های پرداخت الکترونیک عملیات تخفیف را برای دارنده اعمال می شود که این سرویس نیازمند امکانات خاصی بود که بانک ایران زمین این شرایط و ویژگی ها را داشت. چون این بانک به لحاظ پرداخت های الکترونیک، عملیات های تخفیف، شناسایی از طریق کارت، سیستم های بارکدخوان و پرداخت یار پیشرو است و می تواند خدمات خوبی را ارائه کند. 
 
مقدم همچنین درباره همکاری «ویژه کارت» با بیمه های آرمان و سامان هم گفت: این دو شرکت که به واسطه همکاری و ارائه خدمات بیمه ای با جامعه علمی در کشور مطرح هستند؛ بسته ها و امکانات و تخفیفات خاصی را در «ویژه کارت» ارائه می دهند که شاید به صورت عادی این امکانات و تخفیفات وجود نداشته باشد. این دو شرکت با شرکت های علمی و دانش بنیان همکاری دارند و پوشش های بیمه ای خاصی را برای این قشر در نظر گرفته اند که در ویژه کارت به آنها داده می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه قرار نیست خدمات سایر شرکت های بیمه ای به «ویژه کارت» اضافه شوند گفت: در این صورت دارنده کارت با سردرگمی در انتخاب سرویس ها مواجه می شود و ممکن است در نهایت نیازمندی اش تامین نشود. مخاطب «ویژه کارت» از قشر خاصی است و انتظار دارد خدماتی که دریافت می کند متناسب با نیازهایش باشد. 
 
مقدم با اشاره به اینکه «ویژه کارت» در نمایشگاه اینوتکس به مردم و جامعه هدف معرفی شد و تاکنون استقبال خوبی از آن شده است گفت: متقاضیان دریافت این کارت می توانند با مراجعه به سایت شرکت رایمون توسعه آریا به نشانی raymonhub.ir ضمن اطلاع از ویژگی ها و خدمات «ویژه کارت» نسبت به ثبت نام و دریافت آن اقدام کنند.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: