کد خبر: ۱۶۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 02 June 2019
بانکداری ایرانی  ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران از آمادگی بانک‌ها برای پرداخت پنج هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان خبر داد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران روز یکشنبه با انتشار گزارشی به تشریح بخشی از تسهیلات پرداختی توسط بانک‌هابه سیل زدگان پرداخته است.

بانک رفاه

۸۵۰۰ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی قرض الحسنه و ۸۵۰۰ فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی، در مجموع به مبلغ ۱,۷۰۰ میلیارد ریال به مددجویان سازمان بهزیستی و بازنشستگان تأمین اجتماعی آسیب دیده از سیل توسط بانک رفاه کارگران اختصاص یافته است.

بانک کشاورزی

بر اساس این گزارش ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت توسط شعب بانک کشاورزی در استان مازندران به کشاورزان سیل زده اختصاص یافته است.

بانک سپه

بر اساس این گزارش، هیأت مدیره بانک سپه برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به آسیب دیدگان سیل در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، لرستان و دیگر استان‌ها در مجموع بالغ بر یک هزار و ۱۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، دستورات لازم را صادر کردi است.

بانک ملت

بانک ملت نیز بنا بر مصوبه مورخ ۱۱ فروردین ماه هیأت وزیران، برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای بازسازی مرحله اول بخش‌های خسارت دیده از سیل به میزان یک هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده است.

بانک توسعه تعاون

همچنین بانک توسعه تعاون برای پرداخت ۱۱ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه و جعاله تعمیر مسکن برای هموطنان سیل زده در مجموع به مبلغ ۱,۲۵۰ میلیارد ریال شامل چهار هزار فقره وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون ریالی و هفت هزار فقره وام ۱۵۰ میلیون ریالی اعلام آمادگی کرده است.

این تسهیلات اعتباری با معرفی سازمان‌های ذیربط و با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از طریق شعب این بانک به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

استمهال تسهیلات پرداختی قبل از وقوع حادثه سیل و اعطای تنفس متناسب با شرایط متقاضی و بخشش جرایم دیرکرد مطالبات غیر جاری در همه بخش‌های اقتصادی از جمله دیگر اقدامات بانک توسعه تعاون به منظور خدمات رسانی به سیل زدگان محسوب می‌شود.

تسهیل جمع آوری کمک‌های نقدی به سیل زدگان توسط بانک‌ها

بر اساس این گزارش، بانک‌های کشور با استفاده از ابزار و امکانات خود در سراسر کشور شرایطی را فراهم آوردند تا روند جمع آوری کمک‌های نقدی هموطنان به مناطق سیل زده تسهیل شود. ایجاد گزینه کمک به سیل زدگان بر روی دستگاه‌های خود پرداز، تخصیص شماره حساب و طراحی شیوه پرداخت آنلاین از طریق تلفن همراه از این اقدامات به شمار می‌رود.

همچنین بخشی از کمک‌های نقدی و غیر نقدی انجام شده از سوی بانک‌ها و بیمه‌ها، از محل صرفه جویی بودجه تبلیغاتی این شرکت‌ها تأمین شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: