کد خبر: ۱۵۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 09 May 2019

بانکداری ایرانی - معرفی مقررات جدید برای سوخت پاک‌تر کشتی‌ها، به نرخ بالاتر حمل سنگ آهن از کشورهای تولیدکننده بزرگ نظیر برزیل، استرالیا و اندونزی به چین، منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران شرکت وود مک کنزی پیش‌بینی کردند با اجرای مقررات سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) که کاهش سولفور موجود در سوخت کشتی‌ها را الزامی می‌کند، کشتی‌هایی که به جای نفت کوره از سوخت‌های پاک‌تری مانند دیزل یا LNG استفاده می‌کنند ممکن است هزینه حمل سنگ آهن را افزایش دهند و تأثیر هزینه‌ها در سفرهای طولانی‌تری از برزیل به آسیا مشهودتر خواهد بود.

به این ترتیب به دلیل مسافت طولانی‌تر، هزینه حمل سنگ آهن از برزیل به چین بزرگترین افزایش را خواهد داشت و احتمالاً بیش از ۶ دلار در هر تن (معادل بیش از ۴۰ درصد) بالاتر می‌رود.

طبق گزارش پلاتس، نرخ کرایه کشتی‌های بزرگ از برزیل به مقصد کینگدائوی چین در آوریل ۱۳.۰۹۸ دلار برای هر تن بوده که در مقایسه با ۱۱.۸۲ دلار در مارس، افزایش نشان می‌دهد.

اجرای مقررات جدید IMO برای استفاده از سوخت‌هایی که سولفور آنها باید از ۳.۵ درصد فعلی به حداکثر ۰.۵ درصد کاهش پیدا کند، مصرف دیزل را افزایش خواهد داد. تحلیلگران نسبت به هزینه‌های بالاتر و مشکلات موجود برای تأمین تقاضای بخش کشتیرانی به دلیل تغییراتی که لازم است در زیرساخت پالایشگاهی داده شود هشدار داده‌اند.

بازار سنگ آهن در چین که بزرگترین خریدار این ماده خام فولادسازی است، قیمت‌های سنگ آهن دریابرد را بر مبنای تحویل و عرضه داخلی برآورد می‌کند.

قیمت سنگ آهن برای تحویل فوری به چین، شاخص قیمت بازار جهانی است و هزینه حمل بالاتر به تغییر قیمت‌ها و هزینه‌های جهانی منجر خواهد شد و ممکن است قیمت گذاری منطقه‌ای و شرایط قراردادها را نیز متأثر کند.

بر اساس گزارش پلاتس، تأثیر مقررات جدید IMO بر بازارهای حمل اقیانوسی به معنای هزینه‌های بالاتر برای کالاهای عمده شامل زغال سنگ و زغال سنگ حرارتی است.
برچسب ها: سنگ‌آهن ، حمل سنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: