کد خبر: ۱۵۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - 18 April 2019

بانکداری ایرانی ـ دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اصلاح قوانین و مقررات تولید را خواستار شد و گفت: نباید جوانانی که دنبال کار تولیدی هستند با قوانین دست و پاگیر در تنگنا قرار بدهیم و مایوس کنیم تا از کار تولیدی فاصله بگیرند و وارد بازار دلالی شوند.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، نقدینگی است ولی با تزریق نقدینگی کوچک می‌توان بسیاری از مشکلات بنگاه‌ها را حل کرد.

وی واردات بی رویه را به زیان تولید دانست و گفت: دولت باید جلوی ورود کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی و واردات بی رویه کالا خصوصاً کالاهای مشابه داخل را بگیرد تا کارگران با فراغ بال و انگیزه بیشتر به کار و تولید بپردازند.

به گفته این مقام مسئول کارگری، بسیاری از کارگاه‌های کوچک و متوسط که کار تولیدی انجام می‌دهند به دلیل بعضی قوانین و مقررات دست و پاگیر عملاً از گردونه رقابت خارج شده و امکان تولید را از دست داده‌اند.

او تاکید کرد: باید قبول کنیم که شرایط تولید در دنیا متفاوت شده و اگر چین امروز به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شده، به این دلیل است که ساختار قوانین و مقررات خود را اصلاح کرده و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: یک جوان ایرانی باید آن قدر فضا برای کارآفرینی و تولید داشته باشد که به جای آنکه پولش را در بانک سپرده‌گذاری کند تا سودش را بگیرد، وارد کار تولیدی شود نه اینکه به دلیل وجود بخشنامه‌های مختلف و شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی از تولید مأیوس شود.

ابوی رونق تولید را مستلزم انقلاب واقعی در بحث مقررات زدایی عنوان کرد و گفت: واحدهای تولیدی کوچکی که به سختی روی پای خود ایستاده‌اند باید با اعمال کمک‌های بیمه‌ای و مالیاتی حمایت کنیم؛ از آن طرف بازارهای هدف صادراتی را برای فروش تولیدات داخلی شناسایی کنیم و دولت نیز در این زمینه نقش تسهیل‌گری را برعهده گیرد.

به گزارش ایسنا، سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است. از نگاه بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار، صیانت از نیروی کار و حفظ امنیت شغلی مستلزم حمایت از تولید داخلی است.
برچسب ها: کار ، جوانان ، تولید ، اشتغال ، امید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: