کد خبر: ۱۵۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - 13 April 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک ها در سال 97 و 98 بزرگترین مسئولیت را به عهده دارند و آن تزریق سرمایه به بنگاه های اقتصادی از طریق تسهیلات است تا اقتصاد کشور را که ممکن است دچار رکود تورمی شود را از این وضع خارج کند.
  بانکداری ایرانی ـ  علی سوری ؛  بانک ها در سال 97 و 98 بزرگترین مسئولیت را به عهده دارند و آن تزریق سرمایه به بنگاه های اقتصادی از طریق تسهیلات است تا اقتصاد کشور را که ممکن است دچار رکود تورمی شود را از این وضع خارج کند. 
 
بر همین اساس ، میزان تسهیلات اعطایی 10 بانک برتر بورسی نشان دهنده آن است که در این جمع بانک ملت بالاترین تسهیلات و بانک خاورمیانه کمترین تسهیلات را پرداخت کرده است. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک ملت در این بین ، با پرداخت 1954 هزار میلیارد ریال تسهیلات توانست 24 هزار میلیارد  درآمد کسب کند که بالاتری درآمد در بین کل بانکهای بورسی بوده و فاصله این بانک با بانک‌های دیگر نزدیک به 70 درصد فاصله دارد.
 
در واقع  بانک تجارت با فاصله 70 درصدی با رقم تسهیلات 1154 هزار میلیاردی قرار دارد که بر این اساس توانست 160 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد.. 
 
در رتبه سوم نیز بانک صادرات قرار دارد که با فاصله ده درصدی نسبت به بانک تجارت تقریبا 80 درصدی با بانک ملت قرار گرفته است . بانک صادرات حدود 1044 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال 97 پرداخت کرده ه بر اساس آن 121 هزار میلیارد ریال عایدی کسب کرده است.
 
پایین ترین رتبه این لیست بانک خاورمیانه با رقم 78 هزار میلیارد ریالی تسهیلات و درآمد 11 هزارمیلیارد ریالی  قراردارد. 
 
بانک دی با 94 هزار میلیارد ریال تسهیلات و درآمد 14 هزار میلیاردی در شرایطی بهتر از بانک خاورماینه قرار دارد اما بانک کارآفرین هم جز سه بانک پایین لیست قرار دارد که با پرداخت 113 هزار میلیارد ریال تسهیلات 16 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.
 
 
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: