کد خبر: ۱۵۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - 08 April 2019
باید پذیرفت که در هنگام روبرو با بلایای طبیعی بسیاری از افراد بحران تغییر را درک نمی کنند و با انجام رفتارهای هیجانی اوضاع را بدتر می کنند. به غیر از شرایط جفرافیایی به لحاظ مکانی دیگر هیچ چیز مثل قبلش نیست.
باید پذیرفت که در هنگام روبرو با بلایای طبیعی بسیاری از افراد بحران تغییر را درک نمی کنند و با انجام رفتارهای هیجانی اوضاع را بدتر می کنند. به غیر از شرایط جفرافیایی به لحاظ مکانی دیگر هیچ چیز مثل قبلش نیست.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از نبض بازار ، تعریف موقعیت بحرانی از فردی به فردی دیگری و از فرهنگی به فرهنگ دیگر به لحاظ آستانه ی تحمل ، میزان شناخت و سطح آسیب پذیری متفاوت است. اما در همه جای دنیا بلایای طبیعی جزو شرایط بحرانی محسوب می شود که در آن افراد کاملا از چهارچوب زندگی عادی خارج شده و زندگی در شرایط سخت را تجربه می کنند. 

تنوع موقعیتهای بحرانی اما سبب نشده راه حلهای آن نیز دارای تکثر باشد. زیرا اصول برقراری آرامش در چنین مواقعی از چند الگو تبعیت می کند از این جهت باید هنگام کمک به افراد در مواجهه با شرایط سخت همیشه به عنوان یک نیروی امدادگر در صحنه نباشیم بلکه لازم است گاهی تحلیلگر بود تا بخشی از فشار روانی کاسته شود حتی اگر دارای چنین ظرفیتی نیستیم می توانیم با انجام ایده ای برای چند روز یا حتی چند ساعت ذهن برخی افراد را از عمق فاجعه کمی دور کرد تا شوک حاصل از ماجرا کمرنگ شود. 

البته حتما برای اتخاذ چنین تدابیری نیاز به مطالعه ی مفید وجود دارد تا براساس منویات متقن عمل شود زیرا در غیر اینصورت نتایج درخوری حاصل نمی شود.

باید پذیرفت که در هنگام روبرو با بلایای طبیعی بسیاری از افراد بحران تغییر را درک نمی کنند و با انجام رفتارهای هیجانی اوضاع را بدتر می کنند. به غیر از شرایط جفرافیایی به لحاظ مکانی دیگر هیچ چیز مثل قبلش نیست و در این صورت لازم است از نهایت احتیاط در رویارویی با افراد بهره برد. از یاد نبریم افراد در چنین موقعیتهایی نسبت به طیف وسیعی از رفتارها واکنش و عکس العمل های هوشمندانه دارند و کاملا به اصل قضیه دارای اشراف هستند پس در هنگام کمک به آنها لازم است آنها را با خودشان روبرو کنیم.

لابلای همه ی تصاویر و کمک رسانی هایی که به مناطق سیل زده صورت گرفت موضوعی خیلی جالب و مبتکرانه به نظر می رسید. موضوعی که با یک قاب شروع می شد اما قضیه اش چیز دیگری است که کاملا در ارتباط موضوعی با مطالبی است که بیان شد.

سیل مهربانی اولین نکته ی جالب توجهی است که یک ترکیب بسیار متفاوت دارد. قرار دادن واژه ی مهربانی در کنار سیل علاوه بر اینکه مانند ضربه گیر عمل می کند  بلکه با هربار خواندن می توان از تصاویر ناراحت کننده در لفظ فاصله گرفت و از بعد دیگری به ماجرا نگاه کرد. پیش از هر چیز انتخاب این عنوان را باید بسیار امیدوار کننده دانست زیرا تولید و انتشار چنین مفاهیمی می تواند موجی از تغییرات روحی و روانی را به همراه داشته باشد.

در کنار این مطالب ، موضوع سیل مهربانی کاملا قابل تقدیر است. سیل مهربانی در واقع یک مسابقه است که در مناطق سیل زده برگزار می شود. روابط عمومی بانک ملت در این مسابقه قرار است به 10 عکس برتر از نظر سوژه ، فنی ، خلاقیت و کیفیت جوایز نقدی اهدا کند. 

موضوع این مسابقه عکسهای مربوط به امدادرسانی ، کمکهای خیرخواهانه و سوژه های تصویری است. برگزاری چنین رویدادی در شرایطی که خیلی ها فقط به امدادرسانی فکر می کنند ویژگیهای زیادی دارد که مهمترین آنها حمایت روانی است. 

هرچند که بانک ملت در آن جبهه هم حضور پر رنگ داشت اما تدبیر این بانک در برپایی مسابقه آن هم در دل بحران نشان می دهد جدا از همه ی فعالیتهای اقتصادی ملتی ها شناخت دقیقی از شرایط دارند و می توان از خط و مشی آنها در کمک ها روحی و روانشناختی بهره برد.
برچسب ها: بحران ، سیل ، بانک ملت ، سیل ، بحران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: