کد خبر: ۱۵۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - 02 April 2019
بانکداری ایرانی  ـ وزیر انرژی روسیه با اشاره به توسعه همه‌جانبه مناسبات دو کشور به‌ویژه در عرصه نفت و انرژی، گفت: همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه تقویت خواهد شد.

به گزارش  وزارت نفت، الکساندر نواک روز دوشنبه (۱۲ فروردین‌ماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، با بیان اینکه روابط ایران و روسیه مطابق برنامه توسعه می‌یابد، گفت: ما به‌طور پیگیر، سیاست سران دو کشور برای گسترش مجموعه همکاری‌ها را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: ما برای تحکیم پایه‌های حقوقی و اجرای طرح‌های کلیدی سرمایه‌گذاری ایران و روسیه تلاش می‌کنیم.

وزیر انرژی روسیه که از طرف کشورش ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران- روسیه را به‌عهده دارد، از توسعه همه‌جانبه مناسبات دو کشور به‌ویژه در عرصه نفت و انرژی ابراز خرسندی کرد.

نواک تصریح کرد: اراده سران ایران و روسیه بر گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه قرار گرفته است و همه باید در این مسیر حرکت کنیم؛ همکاری‌های ایران و روسیه نیز تقویت خواهد شد و در این دیدار درباره توسعه میدان‌های نفتی ایران مذاکراتی داشتیم.

وی گفت: با دوستان ایرانی در چارچوب‌های چندجانبه در وهله نخست در قالب اجرای توافق کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مجمع کشورهای صادر کننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) همکاری می‌کنیم.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۵ خردادماه ۹۸) در اصفهان برگزار می‌شود.
برچسب ها: روسیه ، نفت ، زنگنه ، نفت ، اوپک ، قیمت نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: