کد خبر: ۱۵۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 31 March 2019
بانکداری ایرانی  ـ معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح سلامت محصولات کشاورزی اجرا می‌شود، گفت:برای تعیین سلامت 8 محصول کشاورزی امسال نمونه برداری‌های مختلفی در ورودی میادین میوه و تره‌بار انجام خواهد شد.

علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت درباره تعیین سلامت محصولات کشاورزی چه اقدامی می‌کند، گفت: از امسال 8 محصول کشاورزی با نظارت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی در ورودی میادین میوه و تره‌بار تهران نمونه‌برداری شده و پس از انجام آزمایش‌های دقیق نتایج آن اعلام می‌شود.

 معاون وزیر بهداشت گفت: قرار است این نمونه‌برداری‌ها از سال جاری و مرتب در ورودی میادین میوه و تره‌بار که گلوگاه عرضه محصولات کشاورزی به بازار هستند، انجام شود. 

به گفته رئیسی تمام استانداردهای لازم درباره سلامت محصولات کشاورزی مشخص شده و نتایج نمونه‌ها با این استانداردها مقایسه خواهد شد. 

معاون وزیر بهداشت محصولاتی مانند خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، کدو، پیاز و سیب‌زمینی را از جمله محصولاتی عنوان کرد که قرار است از سال جاری نمونه‌برداری آن در میادین میوه و تره‌بار آغاز شود. 

رئیسی تصریح کرد: نتایج نمونه‌برداری‌ها تا 72 ساعت دیگر اعلام خواهد شد. 

وی همچنین تاکید کرد: روی همه بسته‌ محصولات کشاورزی باید کد 16 رقمی نصب شود تا شناسنامه آن محصول از تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده توسط این کد گویا باشد. 

رئیسی ادامه داد: در صورتی که پس از آزمایشات به سلامت محصولی مشکوک شدیم می‌توان با این کدهای 16 رقمی آنها را پیگیری کرد. 

معاون وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: پروژه تامین سلامت برای محصولات کشاورزی که قرار است انجام شود حدود 40 درصد نظر ما را تامین خواهد کرد، زیرا نتیجه آزمایش پس از ساعت اعلام خواهد شد و طی این مدت به احتمال زیاد میوه در بازار به فروش رسیده است.

به گزارش فارس، سلامت محصولات کشاورزی بسیار مهم است اما طی سالهای گذشته همواره بین وزارتخانه‌های کشاورزی و بهداشت بر سر نظارت بر این مهم بحث بوده است و هیچکدام مسئولیت نظارت بر آن را نمی‌پذیرفتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: