کد خبر: ۱۵۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 31 March 2019
بانکداری ایرانی  ـ نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد رشد اقتصادی امسال اتریش به طرز محسوسی کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، مؤسسه مطالعات اقتصادی اتریش در گزارشی پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را از ۱.۷ درصد قبلی به ۱.۵ درصد کاهش داد. این نرخ حدود ۸۰ درصد کمتر از نرخ رشد سال گذشته اتریش است. سال ۲۰۱۸ تولید ناخالص داخلی اتریش ۲.۷ درصد افزایش یافته بود.

مؤسسه مطالعات اقتصادی اتریش با اعلام این که حجم تجارت خارجی اتریش با شرکای بزرگ تجاری این کشور در سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است، از کاهش حجم سرمایه گذاری خارجی در این کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل این کاهش رشد اقتصادی محسوس در مقایسه با سال قبل خبر داده است.

پیشتر صندوق بین‌المللی پول نیز در گزارشی از مشکلات اقتصاد اتریش به ویژه در بخش بازار کار خبر داده بود. صندوق با هشدار نسبت به وضعیت کار این کشور گفته بود نشانه‌هایی از افزایش عدم انطباق در بازار کار اتریش نمایان شده است، به ویژه برای اتباع مهاجر غیر اتریشی که با مشکلاتی برای ادغام در جامعه و مهارت‌های زبانی مواجهند. صندوق همچنین افزوده است با وجود تلاش‌های مناسب اتریش و رساندن نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور به ۷۸.۴ درصد در سال گذشته، این نسبت هنوز از سطح ۶۰ درصدی هدف گذاری شده توسط اتحادیه اروپا بالاتر است.

ریسک‌های بر سر راه اقتصاد اتریش شامل خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، بازار کار، منازعات تجاری بین چین و آمریکا و وضعیت اقتصاد ایتالیا خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: