کد خبر: ۱۵۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 31 March 2019
بانکداری ایرانی  ـ روسیه در ادامه کاهش وابستگی خود به دلار، ۳۱ تن طلا را جایگزین این ارز کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، تا پایان سال گذشته حجم ذخایر طلای روسیه به بیش از ۲۱۰۰ تن رسید. آن طور که بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است، اشتهای روسیه به ذخیره طلا افزایش یافته است به گونه‌ای که تنها در ماه فوریه این کشور بیش از ۳۱ تن طلا به ذخایر طلای خود افزوده است.

پایگاه خبری بلومبرگ نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود روسیه در فاصله گرفتن از دارایی‌های آمریکایی پیشرفت خوبی داشته است. کشورهای دیگر اروپایی نظیر فرانسه، لهستان و مجارستان نیز در حال اقدام مشابهی برای تقویت ذخایر طلای خود و فاصله گرفتن از دلار هستند.

روسیه با افزایش ذخایر طلای خود به دنبال مقاوم سازی بیشتر اقتصاد خود در برابر تنش‌های ژئوپلتیکی و مصون سازی ارز خود در برابر تحریم‌های آمریکا است. سال گذشته روسیه حدود ۳۰۰ تن طلا به ذخایر خود افزوده است.

اولگ کوزیمین- کارشناس ارشد اقتصادی در مؤسسه رنسانس کپیتال - در همین رابطه گفت: با هدف تقویت ذخایر طلا، فکر می‌کنم بانک مرکزی دست به واردات طلا بزند. تداوم تنش‌ها با واشنگتن بدان معنا خواهد بود که میلیاردها دلار دیگر از ذخایر ارزی روسیه با طلا جایگزین خواهند شد.

طلا در حال حاضر ۲۰ درصد ذخایر ارزی و دلار ۲۲ درصد ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که سهم دلار از ذخایر ارزی روسیه در اواسط سال ۲۰۱۷ معادل ۲۲ درصد بود. بانک مرکزی روسیه در ماه فوریه به تنهایی حدود ۴۰ درصد از خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان را انجام داده است.
برچسب ها: روسیه ، دلار ، ارز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: