کد خبر: ۱۵۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - 27 March 2019
بانکداری ایرانی ـ  مصرف بنزین سراسر کشور در ششم فروردین‌ماه (سه‌شنبه) به 88 میلیون و 700 هزار لیتر رسید و در همسنجی با تاریخ مشابه پارسال 7.3 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران امروز اعلام کرد: ششم فروردین‌ماه پارسال مصرف بنزین کل کشور 95 میلیون و 676 هزار لیتر بود.
هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و پلیس راهور برای کاهش تردد در جاده‌های کشور به دلیل بارش‌های سیل‌آسا و شرایط نامساعد جوی در شهرهای مختلف در کاهش مصرف بنزین تاثیرگذار بوده است.

ششم فروردین ماه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی (بیست و پنجم اسفندماه 97) تاکنون به طور متوسط روزانه 97 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

سیدمحمدرضا موسوی‌خواه از ذخیره‌سازی 2 میلیون و 170 هزار لیتر انواع فرآورده در فروشندگی‌های روستایی و توزیع سوخت رایگان در مناطق سیل‌زده استان گلستان و مازندران و توزیع بیش از 50 هزار لیتر سوخت رایگان به مردم و خودروهای امدادی خبر داد.

مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آمادگی کامل برای سوخت‌رسانی به مسافران نوروزی و توزیع سوخت در مناطق سیل‌زده قرار دارند.
به گزارش ایرنا، بارش های ثبت شده از آغاز سال آبی 98- 97 تا یکشنبه در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش از آن (97.4 میلیمتر) رشد 136 درصدی، در مقایسه با میانگین 11 سال اخیر رشد 50 درصدی و در مقایسه با میانگین 50 ساله رشد 28 درصدی نشان می دهد.
بارش های سنگین باعث وقوع سیل در برخی نقاط کشور مانند استان های گلستان، مازندران، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شد.

جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور تا ظهر امروز (چهارشنبه) مرگ 26 نفر را در پی بارندگی های اخیر و وقوع سیل در استان های مختلف کشور تایید کرد.
در موج دوم بارندگی ها 18 نفر در شهر شیراز (استان فارس)، یک نفر در استان خوزستان، یک نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد، سه نفر در استان گلستان (واژگونی قایق)، 2 نفر در استان لرستان (ریزش آوار) و یک نفر در استان سمنان بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست دادند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: