کد خبر: ۱۵۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 16 March 2019
بانکداری ایرانی ـبیمه معلم بر اساس تدابیری که در سال‌های گذشته داشته توانسته در عراق جایگاه خوبی پیدا کرده و به یکی از مهمترین شرکت‌های بیمه عراق تبدیل شود.
بانکداری ایرانی  ـ  بیمه معلم بر اساس تدابیری که در سال‌های گذشته داشته توانسته در عراق جایگاه خوبی پیدا کرده  و به یکی از مهمترین شرکت‌های بیمه عراق تبدیل شود.  

مدیر عامل بیمه معلم در گفت و گو با بانکداری ایرانی   در خصوص سرایه گذاری در عراق گفت: بیمه معلم اولین شرکت بیمه گری بود که در عراق حضور یافت.

محمد ابراهیم تحسیری افزود: این شرکت در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیارد درهم عرقی در این کشور سرمایه گذاری  کرده و دارایی دارد .

وی افزود : از طرف دیگر بیمه معلم اولین شرکت خارجی بود که در عراق حضور یافته و در بین مشتریان عراقی جایگاه خاصی دارد . این در حالی است که شرکت های داخلی زیادی سعی کردند که این جایگاه را از دست بیمه معلم خارج کنند اما تاکنون نتوانستند.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رییس هیات مدیره شرکت نیز در این رابطه به بانکداری ایرانی گفت: با بیان اینکه سه میلیون دلار عراق برای ما ارز آوری داشته است اظهار کرد: ما اولین شرکت بیمه ای در عراق هستیم که ثبت شدیم که هم در بغداد هم در بصره و حتی مدتی در کردستان عراق فعال بودیم.

گفتنی است که بیمه معلم  در  روز 22 اسفند برای عرضه اولیه در بورس معارفه شد . مدیر عامل و رییس هیات مدیره این شرکت در روز معارفه به معرفی شرکت بیمه پرداختند . 

رییس هیات مدیره بیمه معلم  در این رابطه گفت: بیمه معلم در ۵ سال گذشته جهش خوبی داشته و پرتفوی شرکت از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و رشد ۵ برابری داشته است. هرچند در ابتدا این شرکت زیان ده بوده اما در این مدت سود ده شده است.

 وی اظهار کرد: ظرف سال‌های اخیر، شفاف سازی کاملی در حساب‌ها انجام شد و بر این اساس مطالبات شرکت به حداقل رسیده است.  کرد زنگنه عنوان کرد: بیمه معلم سال ۹۱ معادل  ۴۰ میلیارد تومان سرمایه داشته با ۶۰ میلیارد تومان زیان انباشته ولی ما سرمایه را افزایش دادیم به گونه‌ای که اکنون این سرمایه به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. 

وی افزود: توانگری شرکت در حال حاضر رتبه ۲ است و سال گذشته ۹۰ درصد تقسیم سود داشته‌ایم. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: