کد خبر: ۱۵۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - 08 March 2019

بانکداری ایرانی - رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، جنگل‌های هیرکانی را میراث گرانبهای جهانی دانست که فقط به ایران تعلق ندارد و تصریح کرد: مساحت جنگل‌های شمال ایران بیش از ۱۶ میلیون هکتار است که شامل جنگل، درختچه و بیشه زار و جنگل‌های دست کاشت می‌شود.

به گزارش ایسنا، خلیل آقایی در حاشیه مراسم درختکاری در محوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان که با حضور مسئولان برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفاظت از جنگل‌ها، اظهار کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است تا اهمیت منابع طبیعی را برای حیات انسان یادآور شویم.

وی جنگل‌های هیرکانی را میراث گرانبهای جهانی دانست که فقط به ایران تعلق ندارد و تصریح کرد: مساحت جنگل‌های شمال کشور ۱۶.۹ میلیون هکتار است که شامل جنگل، درختچه و بیشه زار و جنگل‌های دست کاشت می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با بیان اینکه بر اساس دستور مقام معظم رهبری و از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری، ۲۵ هزار هکتار جنگل در دست کاشت داشتیم، یادآور شد: امسال برای ۳۲ میلیون هکتار اراضی جنگلی و مرتعی نقشه کاداستر تهیه کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم جنگل‌کاری‌ها میزان جنگل‌های ما امسال نسبت به سال قبل قطعاً افزایش داشته است.

معاون وزیر کشاورزی درباره اجرای طرح تنفس نیز، عنوان کرد: قرار بود طرح مذکور از سال ۹۷ اجرایی شود، اما ما از سال ۹۶ ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌ها را آغاز کردیم.

آقایی هم‌چنین از کاهش ۱۵ درصدی سطح آتش سوزی در جنگل‌ها طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه جنگل‌های هیرکانی درگیر بیماری بلایت شمشاد شده که احتمالاً عمدی بوده و منشأ بیوتروریسم دارد.

وی هم‌چنین از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در یک میلیون هکتار از اراضی ملی و طبیعی در طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: سالانه باید در یک میلیون هکتار از اراضی ملی و طبیعی پروژه‌های آبخیزداری انجام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: