کد خبر: ۱۵۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - 23 February 2019
بانکداری ایرانی- فن آوا کارت یکی از شرکت های مطرح در حوزه خدمات الکترونیک ایران است. این شرکت در سال 97 بطور میانگین ماهانه حدود 10 درصد از کل مبالغ و 5 درصد تعداد تراکنش های شاپرک را به خود اختصاص می دهد.
 بانکداری ایرانی- شرکت فن آوا کارت یکی از شرکت های مطرح در حوزه خدمات الکترونیک ایران و از زیر مجموعه گروه مالی فن آوا است. این شرکت در سال 97 بطور میانگین ماهانه حدود 10 درصد از کل مبالغ و 5 درصد تعداد تراکنش های شاپرک را به خود اختصاص می دهد و در ماه های نیز این نسبت،  افزایش چشم‌گیری داشته و خیز برداشته تا سهم خود را در خدمات الکتروینک ایران افزایش دهد.

به گزارش  بانکداری ایرانی ،  ‌آوا گروه فن آوا به عنوان بزرگترین شرکت مادر تخصصی خصوصی درحوزه فناوری اطلاعات وارتباطات در راستای سیاست های توسعه خدمات الکترونیکی در کشور و همچنین ترویج آن در بخش غیر دولتی و جلوگیری از انحصار در مدیریت کلان کشور در تاریخ 29  بهمن 1381  به ثبت رسید. و فن اوا کارت  بازوی اجرایی و مجری خدمات پرداخت الکترونیکی  ایم گروه تلقی می شود.

مهمترین و اولین خدمت شرکت فن‌آوا‌کارت مانند تمامی  شرکت‌های پرداخت، ارائه خدمات پایانه‌های فروش می‌باشد. فن‌آوا‌کارت به عنوان PSP عامل بیش از ۹ بانک اقدام به تامین دستگاه کارتخوان برای پذیرندگان این بانک‌ها می‌نماید.ارائه خدمات پشتیبانی و پرستاری با SLA بالاتر از استانداردهای شاپرک، تعامل پویا با بانک‌ها، بازاریابی براساس قرارداد‌های بانکی و … از جمله وجوه تمایز فن‌آوا‌کارت در ارائه خدمات به بانک‌ها می‌باشد. همینطور عدم وابستگی به بانک خاص نیز در پیشبرد اهداف بانک‌های طرف قرارداد فن‌آوا‌کارت تاثیر به سزایی دارند.همچنین فن‌آوا‌کارت با ارائه خدمات در حوزه پایانه‌های فروش موبایلی از پیشگامان این نوع پرداخت محسوب شده که باعث تنوع محصول مد نظر مشتریان گردیده است. 

انواع پایانه فروش

بر اساس این گزارش، شرکت فن‌آوا کارت در دو حوزه اصل فروش فعالیت دارد. نخست  از نوع اتصال و کاربردی  و دیگری از طریق پایانه فروش موبایلی

فروش بر اساس نوع اتصال و کاربرد: 

-کارت‌خوان تلفنی (Dial-Up): این دستگاه ساده ترین و رایج ترین نوع کارت‌خوان بوده که جهت اتصال به شبکه بانکی از خطوط تلفن استفاده می‌کند. با توجه به نوع اتصال این کارت‌خوان و در صورت نبود سایر شیوه‌های اتصال برای محل های فروش با حجم تراکنش محدود مناسب است.

-کارت‌خوان بی سیم (GPRS): این نسل از دستگاه‌های کارت‌خوان بر بستر تلفن همراه به شبکه بانکی متصل می‌شود. افزایش تعداد اپراتورهای تلفن همراه و ارائه سرویس داده باعث افزایش تقاضا برای استفاده از این نوع دستگاه‌ها شده است.

-کارت‌خوان شبکه‌ای (LAN): این نوع از دستگاه‌ها مبتنی بر شبکه محلی و یا اینترنت است. مهم ترین ویژگی این دستگاه ها سرعت عملکرد بالا در تراکنش است که مناسب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید عمده با تعداد تراکنش بالا است.

-کارت‌خوان شبکه‌ای (Wi-Fi): این نوع از دستگاه‌ها با اتصال بر بستر شبکه وای‌فای مناسب برای اماکنی است که انواع دیگر اتصال به شبکه مقدور نمی‌باشد.

-کارت‌خوان قابل اتصال به رایانه (PC-POS): این دستگاه با اتصال به صندوق فروشگاهی و نرم افزار حسابداری پس از محاسبه مبلغ فاکتور، دستور انجام تراکنش به همراه مبلغ و سایر اطلاعات مورد نیاز به کارت‌خوان منتقل می‌شود.

-کارت‌خوان‌ موبایلی (mPOS): این نسل از پایانه فروش با اتصال به تلفن همراه این امکان را برای صاحبان مشاغل خاص فراهم می‌کند تا کارت خوان شخصی خود را همیشه به همراه داشته و در هر زمان و مکانی انجام تراکنش برای مشتری خود را فراهم کنند.

-کارت‌خوان اندرویدی (PDA-POS): جدیدترین فناوری حوزه کارت‌خوان این دستگاه است که با تجمیع امکانات گوناگون در آن، طیف وسیعی از مشتریان را پشتییبانی می‌کند. این دستگاه داری نمایشگر لمسی، دوربین، چاپگر، اسکنر ۲ بعدی، وای فای، GPRS، بلوتوث، RFID، قابلیت اضافه نمودن کارت حافظه و نرم افزارهای مربوط به مشتریان بر بستر سیستم عامل اندروید. این دستگاه برای شرکت‌های پخش، شرکت های امدادی، رستوران ها، حمل و نقل، سرویس در محل مشتری و … قابل استفاده و سفارشی سازی است.

معرفی پایانه فروش موبایلی MPOS
با افزایش استفاده از اینترنت بر روی گوشی‌های موبایل روش‌های سنتی سرویس دهی به مشتریان تبدیل به روش‌هایی شده است که به نحوی بتوانند از این سرویس بهره گیرند. بر اساس آمار‌های موجود دامنه گسترش استفاده از ابزار‌های موبایلی بالاتر از همه فناوری‌های دیگر است و این مسئله تجارت سیار را به شکل انقلابی جهانی درآورده است که به موازات کشورهای پیشرفته در کشورهای در حال توسعه نیز در حال تحقق است. در واقع یکی از این نوآوری‌ها پایانه فروش موبایلی است. دستگاه کارتخوان موبایلی با قابلیت پذیرش کارت‌های بانکی از طریق گوشی هوشمند دارای سیستم عام اندروید و iOS در اندازه کوچک با صفحه نمایش مناسب دارای صفحه کلید و PED قابل ارائه جهت تسهیل در ارائه خدمات پرداخت الکترونیک با امنیت بالا و استفاده آسان می‌باشد. کارتخوان موبایلی بر بستر فناوری بلوتوث با تلفن همراه ارتباط می‌گیرد.

مزیت های پایانه های موبایلی MPOS

رقیب اصلی کارتخوان موبایلی را می‌توان کارتخوان‌های سیار GPRS دانست. دستگاه‌هایی که اگرچه به ظاهر خدماتی مشابه کارتخوان موبایلی ارائه می‌دهند اما در واقع تفاوت‌های کلیدی عملکردی با این نسل از خدمات پرداخت دارند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

-ارائه آمارهای مختلف
-قابلیت و انعطاف بسیار بالای کارتخوان موبایلی برای توسعه نرم افزارهای ویژه بر بستر تلفن همراه
-قابلیت تحلیل داده ها به صورت آنلاین
-ارائه خدمات متنوع و اختصاصی به مشتری
-سرعت پردازش بسیار بالاتر از سایر انواع کارتخوان‌ها و بهبود تجربه مشتری(به دلیل استفاده از بستر ۴G و Wi-Fi گوشی تلفن همراه) 
-تسهیل فرآیند مدیریت ارتباط با مشتریان
-مدیریت آنلاین حساب
-راحتی استفاده
-دارای صفحه کلید تعبیه شده بر روی دستگاه جهت ورود رمز کارت بر اساس پروتکل امنیتی ۳DES
-امکان ارسال رسید تراکنش به دارنده کارت با حفظ محرمانگی و استانداردهای امنیتی مورد تایید شاپرک و بانک مرکزی
-قابلیت یکپارچه سازی با انواع برنامه های موبایل و تبلت و پی سی

فن آوا کارت در یک نگاه 

گروه فن آوا به عنوان بزرگترین شرکت مادر تخصصی خصوصی درحوزه فناوری اطلاعات وارتباطات در راستای سیاست های توسعه خدمات الکترونیکی در کشور و همچنین ترویج آن در بخش غیر دولتی و جلوگیری از انحصار در مدیریت کلان کشور در تاریخ 29  بهمن 1381  به ثبت رسید. و فن اوا کارت  بازوی اجرایی و مجری خدمات پرداخت الکترونیکی  این گروه تلقی می شود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: