کد خبر: ۱۵۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - 04 February 2019
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: انتقال فرآیند ثبت سفارش واردات از وزارتخانه به سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان و همچنین همکاری گمرک باعث بهبود وضع بازار کامپیوتر شده و مشکلات این بازار در آینده خیلی نزدیک برطرف خواهد شد.

بانکداری ایرانی رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: انتقال فرآیند ثبت سفارش واردات از وزارتخانه به سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان و همچنین همکاری گمرک باعث بهبود وضع بازار کامپیوتر شده و مشکلات این بازار در آینده خیلی نزدیک برطرف خواهد شد.

مهدی میرمهدی در گفت‌وگو با ایسنا با تایید اینکه بخش کامپیوتر با کمبود برخی کالاها مواجه است، گفت: اما با انتقال فرآیند ثبت سفارش از وزارتخانه به سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌ها کارها به نحو خوبی در حال انجام است‌.

وی افزود: سازمان صمت استان‌ها اتحادیه‌ها را در فرآیند ثبت سفارش درگیر کرده و واردکننده باید نامه‌ای از اتحادیه برای سازمان ببرد.

به گفته میرمهدی حدود دو ماه است که واردکنندگان ثبت سفارش کالا را در سازمان صمت هر استان انجام می‌دهند و سازمان برای بررسی مدارک و تایید آن‌ها، نامه‌ای از اتحادیه مربوطه درخواست می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران همچنین درباره فواید روند جدید ثبت سفارش واردات کالا، گفت: اولین حسن این شیوه این است که فقط کسانی که در این صنف فعالیت می‌کنند می‌توانند از اتحادیه نامه بگیرند. همچنین میزان و انواع کالای وارداتی مدیریت می‌شود تا کمبودی ایجاد نشود و کالای ضروری که مصرف‌کننده به آن نیاز دارد تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر این روند در کاهش قاچاق کالا، اظهار کرد: با توجه به اینکه پروفرما (پیش فاکتور) در سازمان و اتحادیه ثبت می‌شود، اگر کالا از طریق فرد دیگری به بازار تزریق شود حتماً قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

میرمهدی با بیان اینکه روند جدید ثبت سفارش منجر به مدیریت بازار، واردکننده و ارز شده است، تصریح کرد: در حال حاضر سابقه واردکننده و شرکت وارداتی در اتحادیه وجود دارد و اگر هم سابقه واردکننده‌ای در دسترس نباشد نمونه کالا و مدارک واردات‌های قبلی او باید برای بررسی به اتحادیه ارائه شود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ادامه از حل مشکل کمبود کالا در بازار کامپیوتر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با وجود همکاری گمرک ترخیص کالاهایی وارد شده بیش از یک هفته طول نمی‌کشد.

وی افزود: از طرف دیگر برخی واردکنندگان نیز در مرحله حمل کالا هستند که از مبدا کشورهای همسایه کالاهایی وارد کنند؛ بنابراین با توجه به کوتاه بودن مسافت مشکل این بازار به زودی حل خواهد شد.

میرمهدی در پایان خاطرنشان کرد که در صورت ادامه روند جدید ثبت سفارش در آینده با مشکل کمبود و قاچاق مواجه نخواهیم بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: