کد خبر: ۱۵۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 31 January 2019
بانکداری ایرانی - این نقش کاهش هزینه می‌تواند برای آی‌تی در بانک‌ها مطرح شود، از سوی دیگر، ساخت بستر بانک‌داری دیجیتال فقط از بخش آی‌تی برمی‌آید و معرفی و آشنایی با این خدمات زمان می‌برد و باید جا بیفتد.
بانکداری ایرانی  -مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت بر اهمیت استفاده از بیگ‌دیتا در تولید محصولات جدید دیجیتال، گفت که بانک‌ها باید از طریق آی‌تی درآمد ایجاد کنند.

مرتضی ترک تبریزی در میزگرد تخصصی «بانک‌داری، آیا دیجیتال؟» در هشتمین همایش سالانه بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با بیان اینکه بانک‌داری دیجیتال را نمی‌توان چندروزه یا چند ماهه ایجاد کرد یا خرید، اظهار داشت: ما هنوز با فین‌تک‌ و مشتری و تفکر فرآیندی و نقش بیگ‌دیتا برای محصولات جدید درگیر هستیم.

وی افزود: در حوزه فرهنگ هم کارهای زیادی است که نیاز به زمان دارد و خوشبختانه در همه بانک‌ها مسیر حرکت به این سمت، کند یا تند پیموده می‌شود و بسیاری از آن‌ها نیز موفق بوده‌اند.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت با بیان اینکه ما اطلاعاتی داریم که ۲۰ سال انباشته شده و همه می‌گویند طلاست، تصریح کرد: اگر ما از بیگ‌دیتا استفاده کنیم، می‌توانیم محصولی تولید کنیم که مشتری را به خود جذب کرده و برای بانک درآمد ایجاد کنیم.

ترک تبریزی افزود: از طریق سود تسهیلات، سود خاصی برای بانک نمی‌ماند، ما باید از طریق آی‌تی درآمد ایجاد کنیم، برای مثال بانک‌های بدون شعبه در دنیا کار می‌کنند و درآمد بالایی دارند و خدمات بلاک‌چین و خدماتی از این قبیل می‌توانند برای بانک‌ها درآمدزایی کنند.

وی با بیان اینکه باید از زحماتی که در این ۲۰ سال انجام گرفته استفاده کنیم، گفت: ما باید در حوزه تسهیلات بر اساس دیتا تصمیم بگیریم، دوران اینکه ما در ترازنامه‌ها نتوانیم ترازنامه سال بعد را پیش‌بینی کنیم، گذشته است، چراکه اطلاعات ۱۵ تا ۲۰ سال مشتری را داریم و به دقت می‌توان آن‌ها را بررسی و برنامه‌ریزی کرد.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت با طرح این سوال که نقش آی‌تی در هزینه‌های بانک‌ها چیست؟ گفت: این نقش کاهش هزینه می‌تواند برای آی‌تی در بانک‌ها مطرح شود، از سوی دیگر، ساخت بستر بانک‌داری دیجیتال فقط از بخش آی‌تی برمی‌آید و معرفی و آشنایی با این خدمات زمان می‌برد و باید جا بیفتد.

ترک تبریزی اضافه کرد: بانک‌ها در حوزه محصولات خیلی شبیه به هم هستند، اما می‌توانیم با یک تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در حوزه بسترها، تفاوت ایجاد کنیم و سرویس‌های دقیق‌تری به مشتری ارائه کنیم تا مشتری با دریافت این خدمات، مشعوف شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: