کد خبر: ۱۵۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - 25 January 2019
رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: بعید است طی 15 سال آینده، اوج تقاضا برای نفت اتفاق بیفتد، زیرا نفت خام بیشتر به عنوان خوراک در کارخانه های پتروشیمی و محصولات پالایش شده استفاده خواهد شد.
بانکداری ایرانی - رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: بعید است طی 15 سال آینده، اوج تقاضا برای نفت اتفاق بیفتد، زیرا نفت خام بیشتر به عنوان خوراک در کارخانه های پتروشیمی و محصولات پالایش شده استفاده خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از د نشنال، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: بعید است طی 15 سال آینده، اوج تقاضا برای نفت اتفاق بیفتد زیرا نفت خام بیشتر به عنوان خوراک در کارخانه‌های پتروشیمی و محصولات پالایش شده استفاده خواهد شد.

فاتح بیرول، به شرکت کنندگان در اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس گفت: «من انتظار ندارم که تقاضا برای نفت در 15 سال آینده به اوج خود برسد و در نتیجه فشارهای بازار کاهش می یابد؛ ممکن است دلایل دیگری داشته باشد.»

وی افزود:«غرب آسیا سال ها وجود خواهد داشت که تقاضا را تامین کند.»

نگرانی در مورد اوج تقاضا در جریان سه سال کاهش قیمت بروز کرد بطوریکه قیمت‌ها در سال 2016 پس از افزایش ذخایر نفت آمریکا، رشد کند اقتصادی در چین تا 29 دلار در هر بشکه نیز کاهش یافت.

کیریل دیمیتریو، مدیر ارشد صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: «من معتقدم تقاضای اصلی برای پتروشیمی‌ها است و پتروشیمی موج بعدی استفاده از نفت هستند.»

وی افزود: «ما گمان نمی‌کنیم اوج تقاضا به این زودی رخ دهد.»

با این حال رئیس آژانس بین المللی انرژی اشتیاق چندانی به تاثیر نفت شیل آمریکا در بازارهای جهانی انرژی ندارد.

وی معتقد است: « صادرات غرب آسیا افزایش یافته و نفت آمریکا بیشتر در داخل برای اهداف داخلی این کشور استفاده می‌شود و ما به نفت غرب آسیا نیاز داریم.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: