کد خبر: ۱۵۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 14 January 2019
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از همراهی نکردن بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انتقاد کرد و گفت: بانکها در پرداخت تسهیلات تبعیض آمیز عمل می کنند و این گناهی نابخشودنی است.
بانکداری ایرانی -  نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از همراهی نکردن بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انتقاد کرد و گفت: بانکها در پرداخت تسهیلات تبعیض آمیز عمل می کنند و این گناهی نابخشودنی است.

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی روز دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر افزود: این همه سخت گیری و سنگ اندازی در روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شایسته نیست.
به گفته وی بانک صادرات در ملایر هنوز از سهم یک میلیارد و 600 میلیون ریالی تسهیلات اشتغالزایی حتی یک فقره تسهیلات هم پرداخت نکرده است و چنانچه در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی این بانک توجیه نشوم، یکشنبه هفته آینده از وزیر امور اقتصاد و دارایی در مجلس سوال خواهم کرد.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم تاکید کرد: در شرایطی که دولت و نظام تمام تلاش خود را پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال قرار داده اند، اینکه برخی بانک ها نسبت به این امر بی توجهی می کنند، پسندیده نیست.
کاظمی ادامه داد: بانک ها در ارایه تسهیلات همراه نیستند و در بخش تولید، صنعت و کارخانه ها مشکل داریم.
وی همچنین از نحوه پرداخت وام های کلان چند میلیاردی با زد و بند و بدون وثیقه بانکی انتقاد کرد و گفت: این در حالیست که بانک ها برای پرداخت تسهیلات با مبلغ بسیار پایین به افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی امتناع می کنند.
کاظمی از همراهی برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تقدیر کرد و از فرمانداری ویژه ملایر خواست : نظارت ویژه ای بر روند پرداخت تسهیلات اشتغال داشته باشند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارایه مستمر گزارش های تسهیلات اشتغالزایی شهرستان به نمایندگان و نوع همراهی بانکها با نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید تاکید کرد.
کاظمی جلب رضایت و اعتماد مردم را در اولویت اقدامات برشمرد و گفت: ما همواره به حضور مردم در تمامی صحنه ها نیازمندیم و این امر مستلزم جلب اعتماد آنان است.
وی پرداخت تسهیلات اشتغال را از دغدغه های مهم مسئولان نظام دانست و افزود: چنانچه نتوانیم در حوزه اشتغال کمک چشمگیری داشته باشیم، به شدت آسیب می بینیم.
کاظمی با اشاره به تلاش و جدیت مجلس شورای اسلامی برای اختصاص تسهیلات اشتغال از منابع مختلف بیان کرد: امسال نیز از محل صندوق توسعه ملی برای تسهیلات اشتغال مبلغی را تخصیص دادیم.
وی با بیان اینکه وضعیت پرداخت و بازپرداخت تسهیلات در زمینه تولید و در حیطه کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید این شهرستان تعریفی ندارد اظهار داشت: اگر بانکها قدری انفعال نشان می دادند، شاهد این مشکلات نبودیم.
به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون از سهم 43 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر 25 میلیارد و 350 میلیون ریال و از سهم 40 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال اداره بهزیستی این شهرستان تنها 15 میلیارد ریال توسط بانک ها پرداخت شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: