کد خبر: ۱۵۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۷ - 08 January 2019
سفیر استرالیا در ایران آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری مشترک در امور دریایی و بندری با ایران اعلام کرد.
بانکداری ایرانی -سفیر استرالیا در ایران آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری مشترک در امور دریایی و بندری با ایران اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، 'یان بیگز' دوشنبه شب در جریان بازدید از بندرشهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران موسوم به دروازه طلایی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در این منطقه ، استرالیا علاقه مند به گسترش تبادل های دریایی با ایران است. 

وی، هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت های تجاری، صنایع دریایی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این استان اعلام کرد و اظهار داشت: این منطقه ایران از ظرفیت های بسیاری برای همکاری های مشترک میان ایران و استرالیا برخوردار است و می تواند در تسهیل روابط تجاری میان دو کشور موثر باشد. 

سفیر استرالیا ضمن بازید از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و آشنایی با ظرفیت های آن ، با مدیران این منطقه در خصوص وضعیت تعاملات بین المللی بین ایران و استرالیا به تبادل نظر پرداخت . 

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید گزارشی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی بندر شهید رجایی را به این مقام دیپلماتیک استرالیایی ارائه کرد. 
اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه ارتباط با 80 بندر بین المللی دنیا در کارنامه بندر شهید رجایی قرار دارد، گفت: هم اکنون مرحله 3 توسعه پایانه کانتینری این بندر در حال اجرا است که ظرفیت بزرگترین بندر تجاری ایران را تا سه سال آینده، به هشت میلیون TEU افزایش می دهد. 
وی ادامه داد: با اتمام این طرح، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت بیش از 18هزار TEU و آبخور 14.5 متر فراهم می شود. 

مدیرکل بنادر ودریا نوردی هرمزگان، از الحاق 2 هزار و 700 هکتار اراضی جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برای ایجاد شهر لجستیکی و همچنین فعالیت دو پایانه ریلی کانتینری با ظرفیت مجموع 700هزار TEU سخن به میان آورد. 

عفیفی پوریاد آور شد: این بندر که دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از 100 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی است، یکی از اصلی ترین بنادر صادراتی مواد معدنی در منطقه محسوب می شود و جا به جایی 20 میلیون تن مواد معدنی در سال از جمله دستاوردهای آن بوده است. 

وی با تشریح ظرفیت ها و توانمندی های این بندر برای پذیرش کالاهای سردخانه ای گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد انبار سردخانه، در این رابطه محدودیتی نداریم و هم اکنون امکان نگهداری محموله های دارای شرایط دمایی بالا و زیر صفر در سردخانه و همچنین نگهداری کانتینر یخچالی با ظرفیت درجای یکهزار TEU در این بندر وجود دارد. 

امکان سنجی ایجاد یک بندر منطقه ای تخصصی در این استان برای بازرگانی صنایع غذایی به ویژه فرآورده های گوشتی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست مشترک بود. 
سفیر استرالیا در جریان این سفر از یک انبار سردخانه متعلق به بخش خصوصی و همچنین پایانه شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی که دارای پیشرفته ترین و مدرن ترین امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری است، دیدن کرد. 

معاون برنامه ریزی و مدیران بین الملل و ارتباطات سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران سفیر استرالیا را در این بازدید، همراهی می کردند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: