کد خبر: ۱۴۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 25 December 2018
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دستور العمل جدید خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز را اعلام کرد.
 بانک مرکزی در اطلاعیه اعلام کرد: پیروی نامه عمومی شماره ۹۷/۳۳۳۹۳۷ مورخ ۲۲ / ۹ / ۹۷ این بانک، موضوع " دستور العمل خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز " به اطلاع می‌رساند در جهت تسهیل فرآیند تامین ارز تجارت کشور، آن صرافی می‌تواند نسبت به خرید حواله‌های ارزی از بانک مرکزی از طریق شعب ارزی بانک‌های عامل با رعایت مقررات ارزی و ثبت در "سامانه نظارت ارز (سنا) " جهت پوشش تقاضا‌های مشتریان بابت مصارف وارداتی از طریق "سامانه نیما" اقدام کنند.

صرافی‌های مجاز امکان خرید ارز از بانک‌های عامل را دارد
تمام صرافی‌های مجاز از امروز می‌توانند از طریق بانک‌های عامل نسبت به خرید ارز از بانک مرکزی برای مشتریان خود اقدام کنند.

 روابط عمومی بانک مرکزی در ادامه اعلام کرد: تسویه تجاری و مالی فعالان رسمی و غیررسمی در پایان سال مالی میلادی موجب افزایش مقطعی تقاضا می‌شود. با توجه به این موضوع به آگاهی هموطنان می‌رساند برای پاسخگویی به این تقاضا و تامین ارز مورد نیاز، از امروز تمام صرافی‌های مجاز می‌توانند از طریق بانک‌های عامل نسبت به خرید ارز از بانک مرکزی برای مشتریان خود اقدام کنند. 

بازار ارز روند با ثبات خود را متناسب با عرضه و تقاضای بازار ادامه خواهد داد؛ بنابراین مردم عزیز، به تاکتیک‌های دلالان و واسطه‌های نوسانگیر در بازارتوجه داشته باشند و در صورت نیاز به اسکناس، مورد نیاز برای تقاضای واقعی خود به صرافی‌ها و بانک‌های عامل مراجعه کنند.

در پایان تاکید می‌شود، حجم ذخایر نقدی و موجودی حساب‌های بانک مرکزی در سطح بسیار مطلوب قرار دارد و این بانک بنا به شرایط و سیاست کلان کشور از منابع ارزی خود استفاده بهینه می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: