کد خبر: ۱۴۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 20 December 2018
خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی روز چهارشنبه از تمدید توافق کاهش تولید نفت اعضای اوپک در نشست ماه آوریل این سازمان خبر داد.
بانکداری ایرانی -  خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی روز چهارشنبه از تمدید توافق کاهش تولید نفت اعضای اوپک در نشست ماه آوریل این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: کشورهای عضو اوپک به کاهش سه درصدی تولید نفت خود که در توافق اخیر انجام شد، پایبند هستند.
یکصد وهفتاد و پنجمین نشست اوپک پنجشنبه 15 آذر (6 دسامبر) با حضور 14 عضو این سازمان در وین پایتخت اتریش برگزار شد. 

در این نشست در توافق با اعضای غیر اوپک مقرر شد اعضای این سازمان ٨٠٠ هزار بشکه و کشورهای غیر عضو ٤٠٠ هزار بشکه (در مجموع یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه) میزان عرضه نفت خود به بازار را کاهش دهند. همچنین ایران با توجه به تحریم ها، مشمول معافیت از کاهش عرضه به بازار شد.

الفالح افزود: عربستان سعودی ماه آینده میلادی (ژانویه) روزنامه 400 هزار بشکه از تولیدات نفت خود می کاهد و این رقم حتی بیشتر از تعهد 330 هزار بشکه ای است که در توافق اخیر اوپک صورت گرفت.

وی گفت: تولید کنونی نفت ما در ماه دسامبر روزانه 10 میلیون و 600 هزار بشکه است و در ماه آینده این میزان به 10 میلیون و 200 هزار بشکه کاهش می یابد.
وزیر انرژی عربستان سعودی اضافه کرد: کشورهای خارج اوپک مانند روسیه نیز در توافق 6 دسامبر تعهد کردند تا 2 درصد از تولید خود را کاهش دهند.
الفالح گفت: تاثیر توافق اخیر وین را پس از ماه ژانویه خواهیم دید و تاکید کرد که در نشست آوریل این توافق را تمدید خواهیم کرد.

توافق اعضای اوپک و غیراوپک برای 6 ماه است. قرار شده اعضای اوپک 2.5 درصد از تولید ماه اکتبر(مهر-آبان) ٢٠١٨ خود را کاهش دهند. ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش عرضه معاف شدند.
برچسب ها: اوپک ، عربستان ، تولید نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: