کد خبر: ۱۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 18 December 2018
وزیر نیرو گفت: از سهم ۲۰ هزار مگاواتی مصرف وسایل سرمایشی در کشور، ۵ هزار مگاوات آن مربوط به سازمان های دولتی و عمومی است.

بانکداری ایرانی - وزیر نیرو گفت: از سهم ۲۰ هزار مگاواتی مصرف وسایل سرمایشی در کشور، ۵ هزار مگاوات آن مربوط به سازمان های دولتی و عمومی است.

به گزارش مهر، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گردهمایی بسیجیان صنعت آب و برق با بیان اینکه  تحریم های اقتصادی علیه کشور موجب می شود تا از توانمندی های داخلی خود حداکثر استفاده را داشته باشیم، گفت: مهم ترین دارایی کشور را می توان منابع انسانی تحصیلکرده و ماهر دانست. در این میان بسیج یکی از مهم ترین نهادهایی است که ایجادکننده یک ظرفیت نیروی انسانی بوده که ثمره انقلاب اسلامی ایران است. 

وی افزود: نحوه و میزان مصرف آب و برق و به طور کلی انرژی در کشور ما درست نیست و گام نخست برای مدیریت منابع موجود، اصلاح طریقه مصرف در جامعه است که من به عنوان مسوول وزارت نیرو به منظور اصلاح این شیوه دست یاری به سوی همه آحاد مردم از جمله بسیج دراز می کنم.

این مقام مسوول ضمن یادآوری این نکته که پیش از انقلاب اسلامی ایران نیروگاه های کشور، سدها و تمام شبکه های آبیاری توسط خارجی ها طراحی، ساخته و تعمیر و نگهداشت می شد، ادامه داد: این در حالی است که اکنون بخش عمده این مراحل توسط بخش داخلی انجام می شود؛ این پیشرفت ها تاجایی ادامه داشته است که روسیه از ما می خواهد تا فناوری ساخت توربین های گازی را در اختیار آن ها قرار دهیم.

به گفته وزیر نیرو، پیشرفت های مختلفی که در بخش برق، آب و سایر حوزه های نیرو شاهد آن هستیم ماحصل ۴۰ سال فعالیت با تکیه بر توان داخلی است آن هم در شرایطی که با سخت ترین محدودیت ها دست و پنجه نرم می کردیم؛ در نهایت توانستیم در تجهیزات مورد نیاز صنعت آب و برق به طور صد درصدی به خودکفایی رسیده و خدمات فنی و مهندسی این صنایع را صادر کنیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه مصرف برق کشور در اوج بار تابستان ۵۶ هزار مگاوات است که از این میزان ۲۰ هزار مگاوات آن به بخش دستگاه های سرمایشی تعلق دارد، اظهار داشت: از سهم ۲۰ هزار مگاواتی مصرف وسایل سرمایشی در کشور، ۵ هزار مگاوات آن مربوط به سازمان های دولتی و عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم حجم سنگینی از یارانه را در اختیار جمعیت پر مصرف کشور قراردهیم، تصریح کرد: حوزه فعالیت وزارت نیرو مربوط به خدمات آب و برق است؛ دو محصول اصلی و استراتژیک که مستقیما به رفاه مردم بستگی دارد و نهایت تلاش مجموعه وزارت نیرو این است که مشکل و قطعی در این حوزه به وجود نیاید.

وزیر نیرو تاکید کرد: شرایط کنونی اقتصادی کشور به نحوی است که باید هم بخش عرضه و هم بخش تقاضا را مدیریت کنیم. اما به طور کلی می توان گفت مدیریت حوزه عرضه در مقابل مدیریت تقاضا با موانع کمتری رو به رو است. اما باید در نظر داشته باشیم که شرایط کشور در حالی است که اگر برنامه ریزی دقیق و صحیح و سریعی برای وضع موجود نکنیم قطعا با مشکلات جدی رو به رو می شویم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: