کد خبر: ۱۴۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - 14 December 2018
در حالی‌که برخی از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شده‌اند، ابهاماتی در رابطه با وضعیت خدمات پس از فروش آن‌ها مطرح است. در این زمینه رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید که نمایندگی و شرکت‌های طرف حساب ایرانی موظف به ارائه خدمات طبق قرارداد هستند.

 بانکداری ایرانی - در حالی‌که برخی از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شده‌اند، ابهاماتی در رابطه با وضعیت خدمات پس از فروش آن‌ها مطرح است. در این زمینه رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید که نمایندگی و شرکت‌های طرف حساب ایرانی موظف به ارائه خدمات طبق قرارداد هستند.

به گزارش ایسنا، در ماه‌های اخیر به واسطه اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا برخی شرکت‌های بین‌المللی که در ایران فعالیت داشتند عملا از بازار ایران خارج شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که این شرکتها حجم قابل توجهی محصول به بازار وارد کرده و خریداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده بودند و با گذر زمان این محصولات نیاز به خدمات پس از فروش دارد.

از بازارهای وارداتی که برخی از شرکت‌های خارجی از آن خارج شدند و خدمات پس از فروش در آن بسیار مهم است می‌توان به بازار لوازم خانگی اشاره کرد، حال جای سوال دارد که با خروج برخی از شرکت‌های خارجی از بازار ایران، چه سرنوشتی در انتظار مشتریان است.

در این رابطه محمد طحان‌پور - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - به ایسنا گفت: شرکت‌های لوازم خانگی خارجی با اعمال تحریم‌های آمریکا از بازار ایران خارج نشده‌اند و در شرایط فعلی تنها امکان واردات محصول جدید به ایران را ندارند.

وی افزود: با این حال شرکت‌ها و نمایندگی‌های عرضه‌کننده محصولات لوازم خانگی خارجی موظف هستند طبق قرارداد فی‌مابین به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: تمام محصولات وارداتی که طبق روال قانونی به کشور وارد شده‌اند دارای خدمات پس از فروش ۱۰ ساله هستند و مشتریان نگرانی از بابت خروج شرکتهای خارجی از بازار ایران نداشته باشند زیرا نمایندگی‌ها در زمان ورود کالا تمام شرایط ارائه خدمات را پذیرفته‌اند.

طحان‌پور با بیان این‌که در تامین قطعات جانبی و یدکی شرکتها با مشکلاتی مواجه هستند اما به واسطه تعهد ارائه شده با اندکی تاخیر نیاز مشتریان را رفع می‌کنند، خاطرنشان کرد: شرکت‌ها به بهانه‌هایی همچون گرانی ارز و تاثیر آن بر قیمت نهایی و کمبود قطعات، اجازه ندارند خارج از چارچوب قرارداد خدمات پس از فروش عمل کنند.

وی تاکید کرد: کالای مورد نیاز خریداران در سطح بازار وجود دارد اما به واسطه رکود و عدم تمایل مشتریان به خرید، خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: