کد خبر: ۱۴۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 10 December 2018
بانکداری ایرانی - باگذشت چند روز از روز بیمه (سیزده آذر) نگاهی اجمالی به صنعت بیمه در ایران نشان می دهد که این صنعت روبه رشد و توسعه است ولی برای شتاب گرفتن این صنعت که تضمن کننده فعالیت های اقتصادی کشور است نیاز به توجه ویژه به این صنعت دارد.
 بانکداری ایرانی - باگذشت چند روز از روز بیمه (سیزده آذر) نگاهی اجمالی به صنعت بیمه در ایران نشان می دهد که این صنعت روبه رشد و توسعه است ولی برای شتاب گرفتن این صنعت که تضمن کننده فعالیت های  اقتصادی  کشور است نیاز به توجه ویژه به این صنعت دارد.

 به گزارش  بانکداری ایرانی  در این خصوص دو نکته اهمیت فراوان دارد ، نخست توجه به فرهنگ سازی وآشنایی همگانی از بیمه و جایگاه آن در زندگی فردی ،اجتماعی ،کاری و اقتصادی است که البته بیمه مرکزی و سایر شرکت های بیمه ای فعالیت های فراوانی انجام داداند ولی نیاز ان بیشتر اساس می شود و لازم است درهمه سطوح  سنی  از کودکان تا افراد بالغ و همچنین دربین همه فعالان اقتصادی باید فرهنگ بیمه نهادینه شود .

ایجاد فرهنگ بیمه بخصوص برای پس انداز در بیمه های عمروزندگی می تواند جایگزین مناسب برای سپرده گزاری در موسسات مالی وبانک ها باشد، اگر نگاه عموم مردم ازپس انداز در بانک ها به سمت خرید بیمه های زندگی  متوجه شود  می توان امید داشت بسیاری از مشکلات اقتصای کشور ازجمله ازافزایش نقدینگی و تورم وبه دنبال ان کاهش ارزش ریال  وکاهش قدرت خرید مردم بهبود یابد.

نکته دوم مشکلات صنعت بیمه در بخش قوانین و طرح های دولت است که بدون درنظر گرفتن منافع این صنعت اجرا می کنند مثل گرفتن مالیات برارزش افزوده و عوارض ازبیمه نامه است این درحالی که در همه دنیا بیمه ها از پرداخت عوارض ومالیات معاف هستند.مثال دیگر فشار مالی طرح تحول سلامت است با کم کردن خدمات بیمه پایه وهزینه بیمه تکمیلی را  برای شرکت های بیمه ای افزایش داده است .

باتوجه به انچه گفته شد یکی از راه های رونق اقتصادی و ایجاد امنیت سرمایه گزاری توجه ویژه به صنعت بیمه  در همه جوانب آن از فرهنگ سازی گرفته تا سیاست گزاری  و وضع قوانین است ، بیمه به خودی خود اقتصاد را برای فعالان اقتصادی امن می کند و خسارت ها و خطرهای  ناشی از فعالیت ها را به حداقل می رساند.   
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: