کد خبر: ۱۴۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 02 December 2018
مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: امسال برای نخستین بار از پهپادها به صورت آزمایشی برای باروری ابرها استفاده خواهد شد.
فرید گلکار در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه استفاده از پهپادها هزینه اجرای پروژه باروری ابرها را کاهش می دهد افزود: این وسیله با حضور در اماکنی که امکان تردد هواپیما نیست، سبب افزایش گستره ی تحت پوشش برای باروری­ ابرها خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت یک پهپاد داخلی برای بهره گیری در پروژه باروری ابرها گفت: این پهپاد در صورت تست موفقیت آمیز،​ بر روی حوزه دریاچه ارومیه پرواز خواهد کرد.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان اینکه امسال باروری ابرها در 10 استان اجرا خواهد شد ادامه داد: وزارت نیرو امسال با هواپیماهای بخش هوا و فضا سپاه پاسداران،­ این پروژه را عملیاتی خواهد کرد که پیش از آن باید قراردادهایی بین این دو ارگان به امضا­ برسد.

گلکار زمان اجرای این پروژه را ابتدای آبان ماه دانست و افزود: با توجه به امضا نشدن این قرارداد تاخیر طولانی در اجرای پروژه رخ داده است که امیدورایم به زودی برطرف شود.

وی با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه امکان باروری­ ابرها وجود دارد، گفت: استان یزد،­ اصفهان،­ کرمان،​ چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، بخشی از خراسان،­ آذربایجان شرقی و غربی استانهای میزبان این پروژه هستند.
برچسب ها: پهپاد ، باروری ابرها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: