کد خبر: ۱۴۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 30 November 2018
استاد دانشگاه آزاد گفت: برای ایجاد یک نسل کارآفرین و با مهارت نیاز به یک برنامه ریزی سراسری داریم.
به گزارش فارس، حسین سررشته استاد دانشگاه آزاد اسلامی درباره راهکارهای آمادگی دانشجویان برای اشتغال گفت: یکی از وظایفی که همواره برعهده دولت و نظام آموزشی کشور بوده و در شرایط کنونی و با توجه به افزایش تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان بیشتر از هر زمانی، نیاز به آن احساس می شود؛ مسئله مهارت آموزی دانشجویان است.

وی افزود: دانشجویان نباید در دوران تحصیل فقط به فکر گذراندن دوره‌های تئوری باشند، فراگیری مهارت‌های مختلف و مرتبط با رشته تحصیلی می‌تواند به آنها کمک کند تا پس از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی، سریع‌تر و بهتر وارد بازار کسب و کار شوند.

سررشته اضافه کرد: در این میان، نقش انکار ناشدنی نظام آموزش عالی برای ایجاد زمینه کسب مهارت و تسهیل ورود و حضور دانشجویان در این دوره ها را نباید فراموش کرد. چرا که دانشجویان در تمام دوران تحصیل به دانشگاه و برنامه‌های آموزشی آن وابسته هستند و اگر برنامه ای از سوی معاونت آموزشی یا فرهنگی برگزار شود از آن استقبال می‌کنند؛ چنانکه تاکنون از برنامه‌های جانبی دانشگاه‌ها استقبال شده است.

استاد دانشگاه آزاد ادامه داد: این امر باعث می‌شود که فارغ التحصیل بی مهارت نداشته باشیم چون با وجود افزایش جمعیت جوانان و افزایش تقاضا برای بازار کار، جوانانی موفق‌ترند که در رزومه کاری خود، مهارت‌های بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: قدم هایی برای مهارت محور شدن دانشجویان برداشته شده اما برای ایجاد یک نسل کارآفرین و با مهارت نیاز به یک برنامه ریزی سراسری داریم که با همکاری نهادهایی نظیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان فنی حرفه ای می توان این روند را تسریع کرد.

سررشته اظهار داشت: مسئله اشتغال جوانان مانند سایر نیازهای آنان نظیر تهیه کتاب و ملزومات تحصیل، پرکردن اوقات فراغت مهم و حیاتی است چرا که این سرمایه های معنوی کشور، می توانند اقتصاد ایران را توسعه دهند و هر دقیقه‌ای که از این استعدادهای ذاتی استفاده نشود، خساراتی به کشور وارد می شود که عواقب آن را در آینده می بینیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: