کد خبر: ۱۴۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 10 November 2018
فرمانده نیروی هوایی ارتش کشور با اشاره به اینکه جار و جنجال های اخیر هیچ تاثیری روی توانمندی های نیروی هوایی نداشته است، گفت: نیروی هوایی ۴۰ سال است که مورد تحریم قرار گرفته است و هیچ چشم داشتی به کمک های بیرونی ندارد و نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده امروز (19 آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بنده تازه به عنوان فرمانده نیروی هوایی کشور منصوب شده ام و لازم بود تا از بخش‌های مختلف حوزه کاری وسیع خود سرکشی کنیم.
  
وی با بیان اینکه بر اساس برآوردی که از تحریم ها داریم آمایش سرزمینی خود را شکل داده ایم، گفت: نیروی هوایی 40 سال است که مورد تحریم قرار گرفته است و هیچ چشم داشتی به کمک های بیرونی ندارد و نخواهد داشت.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش کشور با اشاره به اینکه جار و جنجال های اخیر هیچ تاثیری روی توانمندی های نیروی هوایی نداشته است، افزود: در رابطه با ساخت و صنایع هوایی با توجه به وجود تحریم ها توانستیم در داخل کشور هواپیمای «کوثر» را بسازیم و به پرواز در آوریم و اکنون به ناوگان هوایی کشور پیوسته است.
 
نصیرزاده با تاکید بر اینکه در شرق کشور فعالیت نیروی هوایی را افزایش خواهیم داد، گفت: نیروهای هوایی با توجه به اینکه تحرکات بسیاری دارند باید در پایگاه های مستقر خود بتوانند مناطق وسیعی را تحت پوشش خود قرار بدهند.
 
وی با بیان اینکه اولویت اول ما پشتیبانی لازم از نیروهای زمینی و تامین امنیت است، ادامه داد: ما در نیروی هوایی باید بتوانیم امنیت نیروهای خود را تامین کنیم.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش کشور با اشاره به اینکه نیروی هوایی به دلیل وجود زیرساخت ها و شرایط موجود در بیرجند مستقر شده است، افزود: برحسب وظیفه در این منطقه به دنبال تامین امنیت مردم شرق کشور هستیم.
 
نصیرزاده با تاکید بر اینکه نیروی هوایی یکی از نیروهای پشتیبان ولایت است، گفت: در 6 ماه ابتدایی جنگ تحمیلی نیروی هوایی به تنهایی مقابل دشمن ایستاد به گونه ای که اقتصاد جنگ عراق را از کار انداخت و در حال حاظر نیز وظیفه حضور در همه رویدادها را داریم.
 
وی خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف مقاومت فعال هستیم و وظیفه اصلی ما خدمت به مردم است و در هر جا که حضور داشته باشیم جز این هدفی نخواهیم داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: