کد خبر: ۱۴۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 10 November 2018
شرکت معماری Bjarke Ingels مدرسه جدیدی با الهام از طبیعت برای تشویق بیشتر کودکان به یادگیری از طریق بازی طراحی کرده است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از اینهبیتت، این مدرسه مخصوص کودکان بین سه تا 9 سال بوده و دارای محیطی طبیعی برای شناخت بیشتر کودکان از محیط اطراف و همچنین سبک معماری متغیر بر اساس نیاز کودکان است.

طراحی این مدرسه بر اساس طبیعت و کف آن از چوب درختان بوده و دارای باغ عمودی مملو از گیاهان است.

این مدرسه در فضای 10 هزار فوت مربعی بنا شده و دارای فضاهای اشتراکی و محیط آموزشی طبیعی بر اساس فعالیت‌ها و کاوش کودکان است.

این گروه طراحی امیدوارند با این طرح روش مدارس سنتی تغیر کند و تعامل و یادگیری از طریق فضاهای طبیعی و باز صورت گیرد. در واقع محیط مدرسه، معلم سوم کودکان است و قدرت فوق العاده‌ای در آموزش و آزادی کودک دارد.

علاوه بر فضاهای مختلف بازی، این مدرسه شامل چهار کلاس درس، کارگاه، فضایی برای گردهمایی اجتماعی، استودیوی چند منظوره، استودیوی هنری و اتاق موسیقی است.

در هر گوشه از فضای ساختمان، قفسه‌بندی برای هر گروه سنی ایجاد شده است.

ابرهای جذب صدای ساخته شده از نمد و تزئین شده با الگوهای الهام گرفته از طبیعت از سقف آویزان شده و با لامپ‌های Ketra روشن شده‌اند. این ابرها با توجه به زمان روز رنگ و شدت نور متغیر دارند. از این نمد در لابی و در سالن نیز استفاده شده است.

این گروه طراحی اعلام کرد: از لابی تا کلاس‌های درس، سیستم‌های نورپردازی مختلفی وجود دارد که به شکل حروف الفبا طراحی شده‌اند.

در این مدرسه آموزش کودک از طریق خود آزمایی، کاوش و کشف است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: