کد خبر: ۱۴۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 04 November 2018
‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: علاوه بر فراز و فرودهای کشور در حوزه گردشگری، در همدان شاهد رشد ۳۰ درصدی در این حوزه بودیم. ‌
به گزارش ایسنا، ‌علی مالمیر امروز در جمع خبرنگاران در زمینه هماهنگی اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری، اظهار کرد: نشست ها و رویدادهای گردشگری جزء ارزانترین هزینه های دولت است و کسانی که در آنها حضور پیدا می کنند، با خود آورده های فراوانی به همراه خواهند داشت.

وی به دستاوردهای اجلاس و رویداد ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای این اجلاس رسانه‌ای شدن این موضوع در سایت ها و فضاهای مجازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از ایجاد شعبه دفتر بررسی ها در میراث فرهنگی همدان خبر داد و گفت: این دفتر به تسریع صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار کمک می کند.

وی درباره حضور کشورهای خارجی در استان تصریح کرد: ۱۵۷ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری هستند اما الزامی به حضور همه کشورها در اجلاس وجود ندارد.

مالمیر افزود: در اجلاس ای.سی. دی ۳۴ کشور عضو بودند اما در اجلاس ۱۶ کشور شرکت کردند و با وجود تبلیغات سوء که علیه ایران انجام شد، استقبال خوبی در اجلاس وجود داشت.

وی هم افزایی بین دستگاه ها و رویکرد گردشگری پیدا کردن را از دستاوردهای اجلاس دانست و عنوان کرد: همه دستگاه ها به گونه ای در حوزه گردشگری حضور پیدا می کنند که نشان از آثار این رویدادها و تقویت گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه در این رویدادها همه استان و کشور تبلیغ و معرفی می شوند، ادامه داد: نشست ها و رویدادهای گردشگری از ارزان‌ترین نشست ها برای دولت است و غالبا بخش عمده ای از هزینه نشست ها توسط میهمانان پرداخت می شود که آورده ای برای استان است.

مالمیر گفت: رویدادهای گردشگری در مقایسه با سایر رویدادها کم هزینه است و هزینه ای که اختصاص یافته برای تولید محتوا بوده است و هزینه میهمانی نیست.

وی بیان کرد: حساسیت زایی در همه ارکان استان نسبت به مقوله گردشگری از دیگر دستاوردهای گردشگری و این رویدادهاست.
برچسب ها: همدان ، گردشگری ، کسب و کار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: