کد خبر: ۱۴۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 21 October 2018
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه استفاده از قیر به عنوان بخشی از منابعی که به عنوان اعتبار به پیمانکار می دهیم درست نیست گفت: باید اجازه دهیم قیر را شرکت های مرتبط از طریق وزارت نفت صادر کنند.
محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی برای رونق تولید و اشتغال زایی در حوزه بازآفرینی پایدار شهری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما و درباره رانتی که از اعطای قیر رایگان به پروژه های راهسازی ایجاد می شود گفت: برای کمک به سرعت یافتن اجرای طرح های عمرانی، مجلس در تبصره های بودجه اجازه داده که در حد ۳ یا ۴ میلیون تن قیر در اختیار طرح های عمرانی قرار داده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: این موضوع قانون است و وزارت نفت طبق آن قیر را تخصیص می دهد ولی این نوعی رانت محسوب می شود و بجای اینکه قیر را در اختیار پیمانکار قرار دهیم، درآمد حاصل از صادرات را به صورت ریالی به طرح های عمرانی برای کمک اعطا کنیم که این موضوع در بودجه سال ۹۸ اصلاح خواهد شد.

معاون رئیس جمهور درباره طرح های نیمه تمام اظهار داشت: اینطور نیست که طرح های نیمه تمام را بفروشیم بلکه با مشارکت بخش غیردولتی طرح ها را به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: می توانیم بخشی از کاربری جنبی این طرح ها را تغییر دهیم که البته این تغییر کاربری در حال انجام است.
نوبخت ادامه داد: در نیمه نخست امسال با مشارکتی که بخش غیردولتی کرده، بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که باید از سوی دولت انجام می شد، قرار شد از طرف بخش های غیر دولتی انجام شود.

وی گفت: تا ۱۲ مهر ماه ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی از خزانه پول پرداخت شده در حالیکه این رقم سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: منابع ما محدود است به جای تقسیم قطره چکانی بین ۷۶ هزار پروژه، طرح های موثری که در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد را احصا کردیم و منابع را به این طرح ها تخصیص می دهیم.

نوبخت در خصوص صحت و سقم افزایش مجدد حقوق کارمندان، اظهار داشت: در آینده جزئیات این موضوع اعلام می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: