کد خبر: ۱۴۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 14 October 2018
وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید ایوانکی با برخورداری از زیرساخت های عمرانی مطلوب و واحدهای صنعتی و تولید قابل توجه در منطقه، آماده جذب جمعیت سرریز پایتخت است.
بانکداری ایرانی ـ وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید ایوانکی با برخورداری از زیرساخت های عمرانی مطلوب و واحدهای صنعتی و تولید قابل توجه در منطقه، آماده جذب جمعیت سرریز پایتخت است.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهر جدید ایوانکی در غرب استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل مشکلات زیرساختی و عمرانی، استان تهران ظرفیت افزایش جمعیت ندارد و استان های همجوار پایتخت باید برای جذب جمعیت سرریز پایتخت آمادگی داشته باشند. 
وی خاطرنشان کرد: عملیات ثبت شهر جدید ایوانکی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت ثبت شد و در آینده نزدیک این شهر در هیات دولت به تصویب می رسد. 
آخوندی ادامه داد: شهر جدید ایوانکی تنها یک خوابگاه نیست و به دلیل برخورداری از ظرفیت های مهم اقتصادی مانند واحدهای تولیدی و صنعتی می تواند به افزایش جمعیت استان سمنان کمک کند. 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طرح های خوبی در حوزه راه و محورهای مواصلاتی در استان سمنان در حال انجام است و عملیات ساخت محور حرم تا حرم قطعه گرمسار- سمنان با پیشرفت فیزیکی بسیار مطلوبی در حال اجرا است. 
آخوندی گفت: خط چهار راه آهن گرمسار اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ساخت محور گرمسار- سیمین دشت- فیروزکوه با سرعت در حال انجام است. 
ساخت شهر جدید ایوانکی در فاصله 55 کیلومتری از تهران و حدود 200 کیلومتری از سمنان، در اوایل دهه 90 با هدف جذب جمعیت و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش های صنعتی و معدنی در غرب استان سمنان آغاز شد. 
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منظور شرکت در نشست شورای اداری و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی گرمسار در سفر یک روزه به غرب استان سمنان سفر کرد، در این سفر، قدرت الله ابک سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری سمنان، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان استانی و محلی، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کنند. 
به گزارش ایرنا، گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود و در 110 کیلومتری مرکز استان واقع شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: