کد خبر: ۱۴۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 13 October 2018
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از استانسیستان و بلوچستان طی 6 ماهه امسال به ارزش بیش از 309 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ، رشد 84درصدی داشتهاست.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار افزود: کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان طی 6 ماهه ابتدایی سالجاری به وزن 780 هزار و45 تن با ارزش 309 میلیون و 582 هزار و 673 دلار می باشد که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ لحاظ ارزش 84 و نیم درصد افزایش داشته است .

وی ادامه داد: میزان صادارت در 6 ماهه امسال از گمرکات استان به ارزش 87 میلیونو 365 هزار و 699 دلار و از بازارچه های مرزی استان نیز به ارزش 222 میلیون و 216 هزار974 دلار می باشد که سهم صادرات از گمرکات استان 28 درصد و سهم صادرات از بازارچه های مرزی استان 72 درصد بوده است .

میرشکار بیان کرد: آمارها حاکی از این است که بازارچه های مرزی استان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می توان به دسترسی آسان به بازارهای کشورهای همسایه ، سهولت فرایند انجام صادرات و نیز بوروکراسی اداری کمتر در بازارچه ها اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس برنامه هدفگذاری شده سال 97 ، با توجه به برنامه های عملیاتی سازمان ، میزان صادرات غیرنفتی استان به ارزش 664 میلیون دلار تعیین که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در 6 ماهه امسال ، صادرات استان به ارزش نزدیکبه 310 میلیون دلار انجام شده است که بر همین اساس می تواند عنوان کرد در این مدت حدود47 درصد از کل برنامه تحقق یافته و 53 درصد آن باقی مانده است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی طی این مدت مصالح ساختمانی ( سیمان ) ، خرما ، میوهف گوجه ، نخودخام ، گاز و صیفی جات می باشد که به کشور های افغانستان ، پاکستان ، ترکیه، کویت ، امارات و سایر کشورها صادر شده است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: