کد خبر: ۱۴۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 03 October 2018
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه FATF هنوز مخالفان زیادی در مجلس دارد گفت: FATF هیچ گونه تاثیری بر روی کاهش نرخ نداشته است.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کاهش نرخ ارز نشان از این دارد اگر نظام و دولت اراده کند می تواند هم قیمت ها را کنترل و هم ثبات و امنیت روانی جامعه را تامین کند.

وی ضمن تقدیر از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی، بسیج و قوه قضاییه در رصد و برخورد با مخلان بازار، افزود: بخشی از کاهش نرخ دلار نیز با تصمیمات دولت و بانک مرکزی و روسای سه قوه اتخاذ و محقق شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین مبنا دولت باید دلالان بازار را رصد و شناسایی کند تا در حوزه ارز کسی جرات تخلف نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز این بحث مغفول مانده بنابراین باید با تمهیدات لازم راه های فرار از دستگیری و محاکمه برهم زنندگان امنیت روانی جامعه بسته شود.

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر اینکه نباید اقتدار قوه قضاییه شکسته شود، بیان کرد: قوه قضاییه نیز با رصد افرادی که تاکنون باعث اخلال شده اند باید مفسدین فی الارض را اعدام کند.
وی افزود: مردم بدانند دستگاه اطلاعاتی بیدار و هم بسیج همیشه میدان دار است، قوه قضاییه هم با صلابت متخلفان را به سزای اعمالشان می رساند.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی در مورد ادعاهایی که در خصوص کاهش قیمت دلار و مربوط دانستن آن به لوایح FATF نیز تصریح کرد: FATF هنوز مطرح هم نشده و در مجلس هم مخالفان زیادی دارد بنابراین هیچ گونه تاثیری بر روی کاهش نرخ نداشته است و بلکه این کاهش ارز به دلیل اعلام آمادگی سپاه برای کنترل سبب شد فضای روانی جامعه شکسته شد همچنین بانک مرکزی نیز تدابیری در این خصوص اندیشید.

وی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در این میان نظیر تشویق به سرمایه گذاری ارزی و ریالی، اعطای تابعیت پنج ساله در صورت پرداختن 25 هزار دلار و نقدینگی ریالی افزود: همگی این تصمیمات سبب شد ابهت صعودی ارز شکسته شود و اکنون نیز اگر این ثبات جدی شود شاهد کاهش قیمت اجناس دیگر خواهیم بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: