کد خبر: ۱۴۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 02 October 2018
رئیس اتاق بازرگانی سنندج با اعلام اینکه کاهش قیمت ارز در استان کردستان به ویژه در بازارچه های رسمی نیز از دیروز آغاز شده است، گفت: دولت نظارت های خود را بیشتر کند.
سید کمال حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به کاهش قیمت ارز به ویژه دلار در کشور طی یکی دو روز اخیر، گفت: ثبات در قیمت ارز مهمترین اصل در راستای فعالیت های اقتصادی است و همه فعالان این بخش از این روند استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این کاهش قیمت ارز در استان کردستان به ویژه در بازارچه های رسمی نیز از دیروز آغاز شده است، عنوان کرد: انتظار داریم که در سایه اقدامات صورت گرفته این وضعیت ثبات در قیمت ارز همچنان ادامه داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج ضمن انتقاد از نوع دخالت های دولت در حوزه ارز و قیمت کالاهای اساسی، بیان کرد: هر چند که این کاهش قیمت ارز طی دیروز و امرز در مقایسه با روزهای قبل از آن قابل توجه است ولی باید به این نکته هم اشاره داشت که متاسفانه در بحث افزایش قیمت ارز نیز دولت مقصر اصلی بود.

وی با بیان اینکه نوع دخالت های دولت باعث بی ثباتی در قیمت ارز در کشور شد، افزود: امیدواریم که از این تجربه درس گرفته و از این پس شاهد کاهش دخالت های دولت در حوزه مسائل قیمت گذاری بر ارز و سایر کالاها باشیم.

حسینی ضمن اشاره به اینکه عرضه ارز با قیمت دولتی به هیچ عنوان به دست فعال اقتصادی و تولید کننده نرسید، اظهار داشت: متاسفانه رانت های ایجاد شده در این مسیر یکی از عوامل اصلی بی ثباتی در قیمت ارز در کشور بود و دولت باید در این بخش نیز یک تجدید نظر جدی در دستور کار قرار داده و نوع نظارت های خود را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه دستوری کردن قیمت گذاری در حوزه ارز نتیجه معکوس در جامعه به دنبال دارد، عنوان کرد: انتظار داریم که در سایه ثبات بهتر اقتصادی در کشور فعالان این بخش بتوانند به بهترین شکل ممکن فعالیت داشته باشند که بدون شک تحقق این مهم نتیجه مثبتی در جامعه داشته و این نتیجه به صورت مستقیم بر روی زندگی بهتر تمامی آحاد جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس گفتگوی خبرنگار مهر با فعالان تجارت مرزی همزمان با کاهش قیمت ارز در کشور امروز هم در مرزرسمی باشماق مریوان و حتی در مبادلات اقتصادی در بازارچه رسمی باشماق مریوان نرخ دلار و دینار عراق کاهش چشمگیری داشته است و گفته می شود که این روند نزولی همچنان ادامه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: