کد خبر: ۱۴۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 02 October 2018
استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: اینکه مردم با کاهش قیمت دلار، آن را در بازار ارز به فروش می رسانند، نشان دهنده این است که یا توان خطر ندارند و یا به نفع آنان است که ارز خود را به فروش برسانند و همین خود می تواند نتیجه مثبتی چون کاهش قیمت ها داشته باشد.
آلبرت بغزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به علل کاهش قیمت دلار در بازار آزاد اظهار کرد: با توجه به اینکه بانک مرکزی ارز را به بازار تزریق کرده تا از این طریق بازار ارز را مدیریت کند، همین خود سبب کاهش قیمت آن در بازار آزاد شده و امید است که این موضوع ادامه یافته و موقتی نباشد.

وی تصریح کرد: تزریق ارز توسط دولت به بازار نشان می دهد که در بین دولتمردان دغدغه ای ایجاد شده و آنها نسبت به بالا رفتن قیمت ها و وضعیت سخت معیشتی مردم بی تفاوت نیستند.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر اینکه دولت خواهان حفظ قیمت دلار روی مبلغ 12 هزار تومن است گفت: تاکنون این موضوع از زبان خود دولتمردان شنیده نشده و تا زمانی که این موضوع از زبان خود آنها بیان نشود نمی توان به آن اعتماد کرد.

وی بیان کرد: بی شک هر اندازه نرخ دلار افزایش یابد به ضرر مردم و کشور است و نرخ بالای دلار هیچ گاه اقتصاد کشور را بهبود نمی بخشد و باور غلطی است.

بغزیان افزود: اینکه مردم با کاهش قیمت دلار، آن را در بازار ارز به فروش می رسانند، نشان دهنده این است که یا توان خطر ندارند و یا به نفع آنان است که ارز خود را به فروش برسانند و همین خود می تواند نتیجه مثبتی چون کاهش قیمت ها داشته باشد.

وی اظهار کرد: باید هم اکنون منتظر ماند و دید که کاهش قیمت دلار تا چند روز ماندگاری خواهد داشت و امید است که این کاهش دلار به صورت بلند مدت باشد.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در حالت کنونی هم اکنون نوسانات قیمت دلار به سیاست بانک مرکزی و تزریق ارز به بازار بستگی دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: