کد خبر: ۱۴۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 02 October 2018
یک کارشناس بازار سرمایه بااشاره به روند منفی بورس به سهامداران توصیه کرد بدون دلیل و از روی هیجان در صف فروش سهام قرار نگیرند، چرا که ممکن است سهامی که این روزها به‌صورت هیجانی در بورس می فروشند، از نظر بنیادی مناسب باشد و در آینده با رشد همراه شود.
علی زارعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص دلایل ریزش شاخص بورس و قیمت سهام شرکتها در روزجاری گفت: یکی از دلایل عمده افزایش شاخص و قیمت‌ها در بورس رشد چند برابری قیمت دلار بوده است؛ بنابراین زمانی که با رشد قیمت دلار ، شاخص و قیمت‌ها افزایش می‌بایند، در پی کاهش نرخ ارز نیز باید منتظر افت بازار سهام بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر نباید همیشه منتظر رشد شاخص و قیمت‌ها در بورس بود، و به هر دلیلی وقتی قیمت سهام و در پی آن شاخص بورس افزایش پیدا می‌کند، این رشد در شرایطی نیز متوقف می‌شود.

وی با تاکید بر این که وقتی اقتصاد کشور با نوسان و عدم تعادل مواجه است نباید این توقع را داشت که بازار سرمایه روندی متعادل و رو به رشد را در پیش بگیرد، تصریح کرد: شرایط کنونی بورس نشان می‌دهد که این بازار به درستی آیینه تمام نمای اقتصاد کشور است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با وجود این به سهامداران توصیه می شود بدون دلیل و از روی هیجان در صف فروش سهام قرار نگیرند، چرا که ممکن است سهامی که این روزها به‌صورت هیجانی در بورس می فروشند، از نظر بنیادی مناسب باشد و در آینده با رشد همراه شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: