کد خبر: ۱۴۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 16 September 2018
هفدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات با حضور ۳۰۰ شرکت داخلی و ۱۸ شرکت خارجی از ۱۲ کشور اروپایی و غیر اروپایی افتتاح شد.
عباس قبادی دبیر نمایشگاه شیرینی و شکلات در گفتگو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه در 35 هزار متر مربع برگزار شده است و ما بالغ بر یک میلیون و 600 هزار تن تولید شیرینی و شکلات در داخل کشور داریم که 240 هزار تن آن صادر می شود.

وی ادامه داد: این میزان صادرات 700 میلیون دلار ارز آوری برای کشور به همراه دارد و یکی از صنایع خوب و ارزآور کشور است که در بحث اشتغالزایی نقش مهمی ایفا می کند.

قبادی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات این صنعت به مشکلات مالی این شرکت ها برمی گردد گفت: بخشی از مواد اولیه این صنعت باید وارد شود و به همین دلیل این صنعت با مشکلاتی چون کمبود نقدینگی و مواد اولیه روبرو است که در حوزه بانک ها و صنعت و معدن به آن پرداخته شده است و ما امیدواریم که این مشکلات کمتر شود تا بتوانیم بازارهای خارج از کشور را حفظ کنیم.

وی افزود: در زمینه بسته بندی نیز بسیاری از شرکت ها بسته بندی های شکیلی دارند و ما یکی از بهترین های منطقه در این زمینه به شمار می رویم.

دبیر نمایشگاه شیرینی و شکلات خاطر نشان کرد: ما در زمینه صنعت شیرینی و شکلات حرف های زیادی برای گفتن داریم ولی در معرفی این کالا و این صنعت کوتاهی هایی داریم که باید با برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور این مشکلات را برطرف کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: