کد خبر: ۱۴۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 15 September 2018
لی کچیانگ، نخست وزیر چین روز جمعه در دیدار با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که در پکن، پایتخت چین به سر می برد اعلام کرد کشورش مایل است کمکی را که می تواند به ونزوئلا ارائه کند، در اختیار این کشور بگذارد.
اما رسانه ها به کمک مالی جدید پکن به کاراکاس اشاره ای نکرده اند.

نیکلاس مادورو که کشورش در بحران اقتصادی و سیاسی عمیقی فرو رفته است و اشتیاق دارد وام های جدیدی بگیرد، برای دیداری چهار روزه به منظور بحث و گفتگو درباره توافقنامه های اقتصادی وارد چین شده است.

نخست وزیر چین اعلام کرد کشورش از تلاش های کاراکاس برای توسعه اقتصاد و بهبود سطح زندگی مردم این کشور حمایت می کند و چین آماده است کمکی را که قادر است به کاراکاس اعطا کند، برای ونزوئلا تامین کند. وی افزود چین همچنین مایل است به توسعه تبادلات تجاری با ونزوئلا ادامه دهد.

نیکلاس مادور در جریان دیداری که با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین داشت از حمایت چین از کشورش سپاسگزاری کرد. رئیس جمهور چین نیز به نوبه خود گفت چین به حمایت از تلاش های کاراکاس برای رسیدن به ثبات و توسعه ادامه خواهد داد.

اما رسانه های چینی به هیچ کمک ملموس پکن به کاراکاس اشاره نکرده اند.

چین در جریان 10 سال اخیر از طریق توافقنامه های نفت در برابر وام که به پکن کمک کرده است در تامین منابع انرژی برای اقتصاد در حال توسعه سریع خود اطمینان حاصل کند، بیش از 50 میلیارد دلار به اقتصاد ونزوئلا تزریق کرده است و در همان حال حمایت خود را به یک متحد ضد آمریکایی در آمریکایی لاتین ارائه کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: