کد خبر: ۱۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 10 September 2018
مدیرعامل بیمه خاورمیانه در ادامه با توجه به مشکلات زیرساخت بیمه‌ای، گفت: نرم‌افزارهای موجود ما، انعطاف ‌پذیری لازم را ندارند چرا که ما باید هر محصولی را بتوانیم حداکثر ظرف مدت دو روز در نرم‌افزار تعریف کنیم.
مدیرعامل بیمه خاورمیانه بر گسترش شرکت‌های بیمه تخصصی و بازنگری آیین‌نامه‌ها متناسب با این شرکت‌ها تاکید کرد.

 خلیل حسن‌زاده کمند در سمینار توسعه بیمه‌های زندگی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر روی توسعه این نوع بیمه‌ها گفت: عوامل بیرونی از جمله عوامل سیاسی و اجتماعی را نمی‌توان در این صنعت تاثیرگذار ندانست. چرا که حتی مشکلات ارزی و دیگر مشکلات اقتصادی را اگر تاثیرگذار نبینیم و برای آنها چاره‌ای پیدا نکنیم، اثر منفی در کار ما خواهد گذاشت.

وی افزود: در مورد مسائل اجتماعی شاید هنوز خیلی از مردم ما به این دید نرسیده‌اند که بسیاری از مسائل و مشکلات را می‌توان از طریق بیمه حل کرد و از سوی دیگر عوامل جمعیتی همراه با یک آینده‌پژوهی درست از جمله موارد تاثیرگذار در رشد بیمه‌های زندگی در ایران است.

مدیرعامل بیمه خاورمیانه  با بیان اینکه ما در عین حال باید به عوامل درونی صنعت بیمه نیز بپردازیم، اظهار کرد: یکی از این عوامل خود شرکت‌های بیمه هستند. برای مثال زمانی که ما به عنوان اولین شرکت بیمه تخصصی به وجود آمدیم، بسترها برای این کار فراهم نبود و تمام آیین‌نامه با  دید بیمه‌های عمومی تدوین شده بودند.

کمند با بیان اینکه ما در ماه‌های گذشته جلسه‌ای را برای تغییر آیین نامه ۵۴ بیمه تشکیل دادیم، ادامه داد: اگر سیاستی در بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های تخصصی وجود دارد که به نظر می‌رسد این سیاست هست، باید با یک نگاه تخصصی در آیین‌نامه به سمت توسعه این بیمه‌ها برویم.

وی اضافه کرد: بحث تفکیک ذخایر در شرکت‌ها بحث درستی است که بیمه مرکزی مطرح کرده اما باید خود متولیان توضیح دهند که تا چه حدی این برنامه عملیاتی شده است. چرا که ما قرار است تعهدات بلندمدت دهیم و با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی می‌تواند مشکلات زیادی برای ما به وجود آورد.

مدیرعامل بیمه خاورمیانه در ادامه با توجه به مشکلات زیرساخت بیمه‌ای، گفت: نرم‌افزارهای موجود ما، انعطاف ‌پذیری لازم را ندارند چرا که ما باید هر محصولی را بتوانیم حداکثر ظرف مدت دو روز در نرم‌افزار تعریف کنیم.

کمند اضافه کرد: ما شبکه فروش خوبی داریم، اما برای اینکه شبکه خروج بتواند موفق باشد باید سه نگرش را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: شبکه فروش باید حرفه‌ای باشد یعنی افرادی که این کار را انجام می‌دهند باید با رفتار حرفه‌ای برخورد کنند از سوی دیگر نگرش شبکه فروش به مشتری‌ها که بسیار باهوش هستند و نگرش بعدی در حوزه سیستم فروش مربوط به محصولات بیمه‌ای است که چه محصولی را برای کدام مشتری ارائه دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: