کد خبر: ۱۴۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - 09 September 2018
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، گفت: مشکلات نظام بانکی کشور به دلیل اتخاذ سیاست های نامناسب مالی، افزایش بی سابقه نرخ ارز، رکود، تورم و رشد بی کیفیت نقدینگی حاصل شده است.
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، گفت: مشکلات نظام بانکی کشور به دلیل اتخاذ سیاست های نامناسب مالی، افزایش بی سابقه نرخ ارز، رکود، تورم و رشد بی کیفیت نقدینگی حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا تابش در نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان یزد، گفت: بسیاری از مشکلات در بانک ها متاثر از بالارفتن نرخ سود بانکی است که باعث افزایش هزینه های تولید و خلق نقدینگی شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: مشکلات نظام بانکی کشور به دلیل اتخاذ سیاست های نامناسب مالی، افزایش بی سابقه نرخ ارز، رکود، تورم و رشد بی کیفیت نقدینگی حاصل شده که لازم است در شرایط جدید که با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم، تلاش فوری و بابرنامه ای منسجم برای مرتفع شدن این مشکلات انجام شود.

استقلال بانک مرکزی و ترمیم اعتماد مردم به شبکه بانکی کشور ضروری است

وی ادامه داد: استقلال بانک مرکزی و ترمیم اعتماد مردم به شبکه بانکی کشور در شرایط فعلی امری ضروری و بنیادی است.

تابش با اشاره به شرایط کشور در دوره های مختلف، اظهار داشت: همیشه در دل سختی ها و تنگناها، با برنامه ریزی و درک شرایط، کشور به توفیقات خوبی نائل شده است و امروز نیز باید از ظرفیت و توانمندی داخلی برای کاهش مشکلات توجه بهتری شود.

منابع بانک ها امانت مردم است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: منابع بانک ها در واقع امانت مردم است که باید نگاه صیانتی به آن داشت.

وی با اشاره به گلایه کارآفرینان و تولیدکنندگان یزدی از وضعیت اقتصادی، تاکید کرد: سرمایه گذاران یزدی در کشور به سخت کوشی و خوشنامی شناخته می شوند که انتظار دارم مسئولان استان، درخواست هایی که در استان قابل حل است را با استفاده از ظرفیت های موجود پیگیری کنند و مواردی که نیاز به طرح با مسئولان عالی کشور است ارائه دهند تا برای حل مشکلات پیگیری لازم صورت گیرد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، با بیان اینکه کشور درگیر ابرچالش هایی نظیر موضوعات آب، محیط زیست، بیکاری، نظام بانکی است، تصریح کرد: اگر برای مقابله با این چالش بدنبال راهکارهای علمی و تخصصی نباشیم به مشکلات جدی و پردامنه دچار می شویم.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور "تابش" عضو ناظر شورای پول و اعتبار، "زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد و مدیران شعب بانک های استان یزد برگزار شد، حاضرین نقطه نظرات و مسائل کاری حوزه مدیریت خود را مطرح کردند که مقرر شد جمع بندی مطالب با لحاظ اولویت، جهت پیگیری در سطح کشور، در اختیار نماینده مردم اردکان قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: