کد خبر: ۱۴۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 27 August 2018
بانکداری ایرانی ـ امروز دوشنبه در مراسمی در ساختمان مرکزی شرکت بیمه دانا و با حضور مدیرعامل این شرکت، از نرم افزار جامع صنعت بیمه رونمایی شد.
بانکداری ایرانی ـ نرم افزار جامع صنعت بیمه با حضور مدیرعامل بیمه دانا در تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بانکداری ایرانی ؛ امروز دوشنبه در مراسمی در ساختمان مرکزی شرکت بیمه دانا و با حضور مدیرعامل این شرکت، از نرم افزار جامع صنعت بیمه رونمایی شد. 

نرم افزار جامع صنعت بیمه در حالی امروز رونمایی شد که به گفته طراحان آن، قابلیت استفاده آن برای همه رشته های صنعت بیمه وجود دارد.

برای طراحی این نرم افزار 17هزار نفر ساعت زمان و یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

در گام اول، این سامانه برای پوشش بیمه های عمر شرکت بیمه دانا طراحی شده است تا بیمه گذاران از ذخایر بیمه ای خود، روند پرداخت حق بیمه ها و سرمایه گذاری های انجام شده از محل حق بیمه پرداختی آگاهی یابند.

بیژن صادق در این مراسم با اشاره به اینکه دو رشته تکمیلی «درمان» و «شخص ثالث» سهم عمده ای از سبد صنعت بیمه را به خود اختصاص داده اند به طوری که 75 درصد خسارت ها در این دو رشته پرداخت می شود گفت: در حوزه درمان، اعمال تغییرات تعرفه ای و محدودیت ها در طرح تحول سلامت، بیمه های بازرگانی را تحت فشار قرار داده اند.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر شرکت های بیمه تلاش کرده اند خود را با این تغییرات تطبیق دهند اما افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر سبب گران شدن خدمات و تجهیزات پزشکی شده است. با توجه به برنامه دولت برای تخصیص ارز دولتی به امکانات پزشکی و دارویی، انتطار می رود این موضوع حل شده تا مشکلی برای صنعت بیمه پیش نیاید.

صادق که نایب رییس هیات مدیره بیمه دانا هم هست همچنین به طراحی نرم افزار جامع بیمه در این صنعت اشاره کرد و گفت: در پنج سال اخیر تلاش شده با بهره گیری از فناوری اطلاعات، ساختارها اصلاح شود. این نرم افزار ابتدا برای بیمه های عمر پیاده سازی شده چرا که در این رشته، محاسبه ذخایر بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور بر صنعت بیمه اثرگذار است، گفت: این موضوع در حوزه های عمرانی و رشته های مرتبط با آن از جمله بیمه های مسئولیت و مهندسی با توجه به کند شدن اجرای پروژه ها بیشتر آشکار بوده و رشد حق بیمه در این رشته ها روند نزولی داشته است با این حال در حوزه بیمه عمر که ارتباط نزدیکی با توان اقتصادی خانوارها و بیمه شدگان دارد، شاهد رشد مطلوب این رشته بیمه ای هستیم.

صادق رشد 3.5 برابری پرتفوی بیمه دانا در 6 سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از بیمه گذاران عمده طرف قرارداد با بیمه دانا را شرکت های دولتی تشکیل می دهند که مشکلاتی را در پرداخت حق بیمه های خود دارند اما از آنجا که بیش از 2 دهه بیمه گذار این شرکت هستند، در تعامل با یکدیگر این حق بیمه ها هرچند با تاخیر وصول می شود.

وی درباره بازدهی سود سهام این شرکت که بخشی از آن در اختیار سهام عدالت است نیز گفت: پیش بینی ما سود حدود 30 هزار میلیارد ریالی برای امسال است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: