کد خبر: ۱۴۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 25 August 2018
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: امیدوارم هنرمندان و صنعتگران بتوانند با کار‌های خوب افزایش صادرات صنایع دستی را تا حدود ۲ میلیارد دلار محقق کنند.

علی اصغر مونسان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه افتتاحیه سی امین نمایشگان صنایع دستی با بیان اینکه پارسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته ایم، افزود: از این رقم ۲۸۱ میلیون دلار از مبادی گمرک و بیش از ۲۵۰ میلیون دلار نیز به صورت چمدانی بوده است که این رقم می‌تواند تا ۲ میلیارد دلار افزایش پیداکند.

وی با بیان اینکه دولت حمایت‌های کافی را در این باره داشته است، گفت: در بخش تولید اتفاقات خوبی رقم خورده است و نزدیک به هیچ رشته فراموش شده نداریم.

مونسان افزود: بیشتر در بخش بازاریابی و فروش باید کار کنیم و با توجه به این موضوع که از پارسال طرح تجاری سازی صنایع دستی را شروع کرده ایم و در خصوص نشان سازی (برند)، بسته بندی، طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری و توسعه بازار کار کرده ایم.

وی ادامه داد: در دو ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال صادرات صنایع دستی روند رو به رشدی داشته است بطوریکه در این دو ماه ۳۲ میلیون دلار صادرات داشته ایم و این رقم در مقایسه با مدت مشابه افزایش ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد و امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه پیدا کند.

مونسان گفت: در بخش تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی به امضا رسید که این تسهیلات ارزان قیمت برای کار آفرینی و اشتغال است.

وی در خصوص افزایش صادرات صنایع دستی تا حدود ۲ میلیارد دلار افزود: این رقم بر اساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ است که یک میلیارد آن از طریق صادرات چمدانی است و یک میلیارد دلار نیز برای توسعه بازار است که فکر می‌کنم این رقم دست یافتنی‌تر است و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به آن دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یک میلیارد دلار صادرات چمدانی نیز منوط به افزایش گردشگران خارجی است که امیدواریم تا افق ۱۴۰۴ محقق شود.
سی امین نمایشگاه صنایع دستی در محل نمایشگاه دائم تهران آغاز بکار کرد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز حضور داشتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: