کد خبر: ۱۳۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 22 July 2018
عربستان که تحت فشار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با عجله اقدام به افزایش تولید نفت خود کرد، اینک با این واقعیت روبرو شده است که بازار هنوز نیازمند افزایش تولید نیست.
 بانکداری ایرانی ـ روزنامه اینترنتی ایندیپندنت انگلیس اعلام کرد، عربستان که تحت فشار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با عجله اقدام به افزایش تولید نفت خود کرد، اینک با این واقعیت روبرو شده است که بازار هنوز نیازمند افزایش تولید نیست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه یاد شده براساس نظرهای متخصصان تامین مالی اعلام کرد، تولید نفت خام عربستان بیشترین افزایش در سه سال گذشته را ثبت کرده است.
«عربستان این افزایش تولید را با هدف کمک به متحد خود ترامپ برای کاهش قیمت های نفت و جبران کاهش صادرات نفت ایران که تحت تحریم های آمریکا قرار می گیرد، انجام داد.»
به گزارش ایرنا، خروج نفت ایران از بازارها با ایجاد کسری عرضه می تواند به افزایش قیمت نفت و بنزین بیانجامد که با توجه به نزدیکی انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا، به نفع ترامپ نیست.
به گفته منابع خبری در ریاض، اگر چه عربستان سخت تلاش می کند تا اضافه تولید خود را تا جایی که ممکن است بفروشد، اما نگران این مساله است که شاید شیرهای نفت خود را پیش از موعد باز کرده است.
«مارتیجن رتس» استراتژیست بین المللی بانک سرمایه گذاری «مورگان استنلی» آمریکا گفت: عربستان و برخی کشورهای دیگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش از تحمیل تحریم ها بر ایران اقدام با افزایش چشمگیر صادرات نفت کردند.
وی افزود: زمانبندی میان این دو اتفاق با هم تطابق نداشت و موجب افت قیمت های نفت شد.
ایندیپندت نوشت، بیانیه کم سابقه وزارت انرژی آمریکا مبنی بر کاهش تولید ماه اوت (مرداد-شهریور) این کشور که هفته گذشته منتشر شد، نشان دهنده عمق نگرانی سعودی هاست.
به گزارش ایرنا، بلومبرگ نیز هفته گذشته در این رابطه نوشت: وزارت نفت عربستان سعودی روز پنجشنبه بیانیه ای غیر عادی صادر کرد که نشان از نگرانی و ناخرسندی ریاض دارد؛ این بیانیه هرگونه نگرانی «بی اساس» در مورد عرضه بیش از اندازه توسط عربستان را رد کرد. ریاض مدعی است که صادرات نفت در ماه جاری به ثبات رسیده و ماه آینده (اوت) کاهش پیدا می کند.
سعودی ها، برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه ماه گذشته در جلسه ای وعده دادند که برای کاهش تاثیرات ناشی از کاهش احتمالی صادرات نفت ونزوئلا ، لیبی و ایران تولید خود را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.
عربستان ابتدا قصد داشت تولید خود را به 10.8 میلیون بشکه در روز برساند. اما افراد مطلع می گویند که این میزان تولید به قدرت تقاضای داخلی و خارجی بستگی دارد و ممکن بین 10.6 میلیون تا 11 میلیون بشکه در نوسان باشد و در همان حد بماند.
منابع آگاه خبر دادند که عربستان روز چهارشنبه به سایر تولیدکنندگان نفت اطلاع داده است که میزان تولید این کشور در ماه ژوئیه مشابه ماه ژوئن خواهد بود و زیر 10.5 میلیون بشکه در روز باقی می ماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: