کد خبر: ۱۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 08 July 2018
وزیر کشور در سفر به سیستان گفت: رفع مشکل اعتبار و تامین مواد اولیه طرح 46 هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان در اولویت پیگیری دولت قرار دارد.

بانکداری ایرانی ـوزیر کشور در سفر به سیستان گفت: رفع مشکل اعتبار و تامین مواد اولیه طرح 46 هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان در اولویت پیگیری دولت قرار دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی درحاشیه بازدید از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از این طرح مهم به منظور بررسی مشکلات و کمک به رفع آن‌ها در دستور کار دولت قرار گرفت. این طرح با افزون بر 65 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال آماده بهره برداری می‌شود . 

وی ادامه داد: هم اینک از 17 ایستگاه پمپاژ طرح 14 ایستگاه آماده بهره برداری است. 

وی گفت: با توجه به این‌که زیر ساخت‌های طرح برای 150 هزار هکتار زمین از دشت سیستان آماده شده اما آبدهی به 46 هزار هکتار در اولویت قرار دارد . 

وزیر کشور تاکید کرد: امیدواریم این طرح برای بهره برداران بخش کشاورزی شمال سیستان و بلوچستان مثمرثمر باشد. خشکسالی و ریزگردها بزرگترین مشکلی است که مردم این استان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و برای رهایی این مشکلات باید برنامه های بلند مدتی تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد که باید از این پتانسیل ها به خوبی استفاده شود. دولت طرح های بسیار کلانی در سیستان و بلوچستان در حال اجرا دارد که زمینه توسعه و پیشرفت این استان را فراهم می کند.
برچسب ها: وزیر کشور ، سیستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: