کد خبر: ۱۳۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 02 June 2018
طرح توسعه تولید پوشاک با هدف اشتغالزایی و جلوگیری از واردات بی رویه، قاچاق و توسعه صادرات ارائه شده است که عصر امروز مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان صنایع کوچک و بانک کشاورزی درباره شیوه پرداخت تسهیلات به آن توافق کردند.
بانکداری ایرانی ـ طرح توسعه تولید پوشاک با هدف اشتغالزایی و جلوگیری از واردات بی رویه، قاچاق و توسعه صادرات ارائه شده است که عصر امروز مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان صنایع کوچک و بانک کشاورزی درباره شیوه پرداخت تسهیلات به آن توافق کردند.

به گزارش  ایرنا، طرح توسعه تولید پوشاک مبتنی بر تجربه جهانی «فاست فشن» است که با ایجاد بزرگ ترین مرکز اشتغال در کشور، پوشاک پر طرفدار طبقه متوسط را با قیمت رقابتی و برند واحد در فروشگاه های زنجیره ای اختصاصی خود عرضه می کند.
در همین پیوند، عصر شنبه در نشست مشترک مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با مدیرعامل بانک‌ کشاورزی و مدیر امور صنعت و معدن سازمان برنامه و بودجه کشور، موانع پرداخت تسهیلات به طرح ملی توسعه پوشاک بررسی و چگونگی اعطای تسهیلات به آن تصویب شد.
بر پایه گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مدیرعامل این سازمان در این نشست که در بانک کشاورزی برگزار شد، گفت: توسعه صنایع نساجی و پوشاک از مزیت های بسیاری برخوردار است؛ بر این اساس باید موانع پرداخت تسهیلات به طرح ملی توسعه پوشاک هرچه زودتر برداشته شود تا بتوانیم این طرح را در سطح استان ها اجرا کنیم.
«صادق نجفی» افزود: سرانه صادرات پوشاک در ایران 89 سنت است. این نرخ در چین با بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت به 80 دلار و در ترکیه به 140 دلار رسید.

** طرحی برای افزایش سرانه صادرات پوشاک از 89 سنت به 40 دلار
نجفی، بی توجهی به نقش پوشاک در صادرات را از دیگر مشکلات این صنعت برشمرد و گفت: با اجرای برنامه های همه جانبه توسعه پوشاک، انتظار از سرانه صادرات پوشاک ایران دستکم 40 دلار می شود که بیش از سه میلیارد دلار صادرات برای کشور به همراه دارد.
وی ارزش افزوده بالای سرمایه گذاری و توسعه صنعت پوشاک و تمرکز بر استفاده از ظرفیت های بالقوه مناطق مختلف کشور را از مزیت های سرمایه گذاری در این بخش توصیف کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برپایه آمار جهانی ارزش پوشاک کشور 15 میلیارد دلار است که در سال 2025 میلادی به 25 میلیارد دلار می رسد.
چندی پیش «غلامرضا سلیمانی» معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مساله اصلی صنعت پوشاک کشور را کمبود تولید برشمرد و گفت: تولید داخلی فقط پاسخگوی یک سوم نیاز داخلی است و باقیمانده آن وارد یا به صورت قاچاق تامین می شود.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند. 
ایرنا جزییات شیوه پرداخت تسهیلات به طرح توسعه تولید پوشاک را از مسوولان و دست اندرکاران پیگیری می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: