کد خبر: ۱۳۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - 27 May 2018
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون با رای اعضا خبر داد و گفت: همچنین مواد 22 و 23 این لایحه با اصلاحاتی تصویب شد.
بانکداری ایرانی ـ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون با رای اعضا خبر داد و گفت: همچنین مواد 22 و 23 این لایحه با اصلاحاتی تصویب شد.

به گزارش ایرنا، سعید باستانی در تشریح نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون فرعی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی چهار ماده از مواد این لایحه به کمیسیون ارجاع داده شده بود، اضافه کرد: در ابتدا کلیات لایحه در کمیسیون با رای اعضا تصویب شد و همچنین مواد 22 و 23 این لایحه با اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده 22 این لایحه دستگاه‌های اجرایی مکلف می‌شوند فرآیند‌های مورد عمل به منظور افزایش سطح بلوغ الکترونیک برای هوشمندسازی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و دستورالعمل سازمان را اجرایی و به‌صورت مستمر آن را پایش کنند؛ مسئله پایش فرآیند به‌عنوان تبصره این ماده به‌صورت اصلاحیه‌ای مصوب شد.
باستانی عنوان کرد: در ماده 23 که اصلاح ماده 37 قانون قبلی مدیریت خدمات کشور است مدیریت دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با هدف بهبود کیفیت و کمیت ارائه خدمات به مردم و استقرار مدیریت دانش با رعایت دستورالعمل‌ها برخی اقدامات را انجام دهند، ازجمله مستندسازی خدمات، اخذ شناسه منحصر به فرد برای هر خدمت از سازمان و به روزرسانی آنها، اطلاع رسانی الکترونیکی در خصوص شیوه ارائه خدمات، الکترونیک کردن کلیه فرآیند‌های دارای قابلیت الکترونیکی شدن و الکترونیکی کردن کلیه پرداخت‌های متقاضیان دریافت خدمت بابت هزینه‌های مربوطه به‌صورت یکپارچه.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سایر اقدامات تحت ماده 23 شامل ساماندهی پایگاه‌های داده و اطلاعات پایه مربوط و فراهم نمودن امکان تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های سایر دستگاه‌های اجرایی به‌صورت رایگان، پیش بینی ساز وکار رسیدگی به شکایت مردم و اعلام نتایج نظرسنجی مردم و نحوه ارائه خدمات به منظور ارتقا مشارکت الکترونیکی ذینفعان، الکترونیکی شدن 7 خدمات مشترک بین دستگاه‌های به‌صورت یکپارچه در قالب پنجره واحد به نحوی که کلیه فرآیندها و مراحل بین دستگاهی انجام خدمت بدون نیاز به پیگیری و مراجعه متقاضی با آنها انجام شده و محل درخواست دریافت خدمت یکسان باشد و در مراجعات مختلف متقاضی به دستگاه‌های اجرای از اخذ اطلاعات تکراری از ارباب‌رجوع پرهیز کنند می‌شود.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بررسی سایر مواد لایحه اصلاح قانون خدمات مدیریت کشوری ارجاع داده شده به کمیسیون به جلسات بعدی موکول شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: