کد خبر: ۱۳۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - 26 May 2018
شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، مدت زمان حرکت قطارهای باری از آستارای ایران تا ایستگاه راه آهن اسلاوکوف لهستان را هشت روز اعلام کرد .
بانکداری ایرانی ـ شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، مدت زمان حرکت قطارهای باری از آستارای ایران تا ایستگاه راه آهن اسلاوکوف لهستان را هشت روز اعلام کرد .

خبرگزاری رسمی «آذرتاج » روز شنبه به نقل از این شرکت ، از به مقصد رسیدن قطار کانتینری آزمایشی از آستارای ایران به ایستگاه اسلاکوف لهستان در قالب طرح حمل و نقل محموله ها در مسیر بین المللی جنوب – غرب خبر داد . 
بنا به این گزارش، اپراتور این طرح آزمایشی شرکت ' ADY کانتینر ' بوده و این شرکت با همکاری شرکت ' "Hupac Intermodal” سوئیس حمل و نقل کانتینرها در مسیر آستارای ایران به مقصد لهستان را اجرا کرده است . 
قطار کانتینری آزمایشی مجهز به سیستم GPS برای ردیابی حرکت در این مسیر در مجموع سه هزار و 396 کیلومتر مسافت،شامل 596 کیلومتر در خاک ایران و جمهوری آذربایجان ، 398 کیلومتر در خاک گرجستان ، 1040 کیلومتر از طریق دریای سیاه ، 965 کیلومتر در خاک اوکراین و 399 کیلومتر در خاک لهستان را طی کرده است . 
قطار کانتینری آزمایشی، با هدف بررسی استفاده از زیرساخت های مسیر حمل و نقل جنوب – غرب و مدت زمان انتقال محموله ها در این مسیر راه اندازی شده است . 
ایستگاه راه آهن اسلاوکوف لهستان در تقاطع خط ریلی به عرض 1520 میلی متری رایج در شوروی سابق و خط 1435 میلی متری که استاندارد اروپا است ، قرار دارد که امکان می دهد تا محموله ها از کشورهای اروپای غربی به این ایستگاه منتقل و از آنجا نیز از طریق مسیر جنوب –غرب حمل و نقل شود . 
مسیر بین المللی حمل و نقل جنوب – غرب مسیر فرعی از دالان بین المللی شمال – جنوب بوده و شامل حمل و نقل محموله ها از کشورهای جنوب – شرقی آسیا از طریق خاک ایران ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، اوکراین و لهستان به کشورهای اروپای غربی است . 
در حال حاضر راه اندازی این مسیر در مرحله آزمایشی قرار دارد و در این ارتباط چند دیدار مسوولان و نمایندگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، اوکراین و لهستان هم برگزار شده است .
برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: