کد خبر: ۱۳۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 30 April 2018
«برناردو برتولوچی» با انتقاد از رفتارهای که با «کوین اسپیسی» می‌شود، نسبت به همکاری با این بازیگر برنده اسکار ابراز علاقه‌مندی کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «برناردو برتولوچی» کارگردان بزرگ و ایتالیایی سینمای جهان با انتقاد شدید از رفتار «ریدلی اسکات» در حذف کردن «کوین اسپیسی» از فیلمش، رفتار او را شرم‌آور توصیف کرد.

«برتولوچی» که برای در اولین نمایش نسخه ترمیم‌شده فیلم معروفش «آخرین تانگو در پاریس» در جشنواره فیلم «باری» ایتالیا حضور داشت در این باره توضیح داد: زمانی که متوجه شدم «ریدلی اسکات» تصمیم گرفته تمام صحنه‌های مربوط به «کوین اسپیسی» را در فیلم «همه پول دنیا» حذف و «کریستوف پلامر» را جایگزین او کند، اولین کاری که کردم این بود که با «پیترو اسکالیا» تدوینگر فیلم‌هایش تماس گرفتم و به او گفتم «اسکات» باید از رفتارش شرمسار باشد.

این کارگردان مطرح ایتالیایی که معتقد است «اسکات» تحت تاثیر فشار تسلیم و مجبور به کنار گذاشتن «اسپیسی» شده است، گفت: علاقه‌مندم یک فیلم با «اسپیسی» کار کنم.

«کوین اسپیسی» یکی از چهره‌های سرشناس دنیای سرگرمی است که در یک سال گذشته با اتهامات آزار و اذیت جنسی روبه‌رو شده و به همین دلیل چندین پروژه با نقش‌آفرینی او از جمله سریال معروف «خانه پوشالی» برای مدتی متوقف شد و قرار است فصل نهایی آن در غیاب «اسپیسی» ساخته شود.

این بازیگر آمریکایی که در بخش عمده‌ای از فیلم «همه پول دنیا» ساخته «ریدلی اسکات» بازی کرده بود پس از انتشار اخبار مبنی بر اتهامات جنسی‌ وی از این پروژه کنار گذاشته شد و «کریستوف پلامر» به جای او مقابل دوربین رفت و برای این نقش نامزد اسکار ۲۰۱۸ نیز شد.

«برتولوچی» در عین حال تصریح کرد که با جنبش‌هایی چون #MeToo کاملا موافق است و از آن‌ها برای افزایش اگاهی نسبت به خشونت علیه زنان تمجید کرد.

«برناردو برتولوچی» از کارگردانان نئورئالیست ایتالیا به‌شمار می‌رود که با ورود به سینما در چند فیلم دستیار کارگردانان سرشناس ایتالیا، ازجمله «پازولینی» بود. وی برای فیلم‌های «آخرین تانگو در پاریس» و «آخرین امپراتور» نامزد جایزه‌ی اسکار شده است. این سینماگر ایتالیایی که چند سالی است با استفاده از صندلی چرخدار زندگی‌ می‌کند طی پنج دهه فعالیت سینمایی، حدود ۱۵ فیلم سینمایی ساخته که آثار تحسین‌شده‌ای چون «۱۹۰۰»، «آسمان سرپناه»، «خیالباف‌ها» و «بودای کوچک» از جمله دیگر آثار او محسوب می‌شوند.

وی در سال ۲۰۰۷ شیر طلای افتخاری ونیز و در سال ۲۰۱۱ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرد. «من و تو» آخرین ساخته «برتولوچی» است که در سال ۲۰۱۲ اکران شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: