کد خبر: ۱۳۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 30 April 2018
سخنگوی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه «رئیس‌جمهور باید گلایه‌ها و انتقادات از کابینه و مدیران اجرایی را در جلسات داخلی و نه از تریبون عمومی اعلام کند» گفت: اگر رئیس‌جمهور تصمیمی برای ترمیم کابینه داشته باشد، مجلس همراهی و استقبال می کند.
بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به صحبت‌های رئیس‌جمهور در خصوص لزوم تزریق امید به جامعه و پاسخگو بودن مدیران گفت: رئیس‌جمهور باید این صحبت‌ها و احیانا گلایه ها را در جلسه کابینه و نه از تریبون رسمی بیان کند و از اعضای کابینه بخواهد با او همراه شوند یا اینکه مدیران اجرایی را با دولت همراه کند. قطعا بعد از این صحبتها اگر تحولی رخ نداد می تواند اقدام به ترمیم کابینه کند.

وی افزود: بر این اساس اینکه رئیس‌جمهور بخواهد گلایه‌های داخل کابینه را در تریبون رسمی بیان کرده و بر روی آن مانور دهد، بیشتر جنبه شعاری پیدا می کنند. چون اگر عضوی در کابینه یا تیم اجرایی همراهی لازم با دولت را ندارد، می توان این افراد را برکنار کرد. این اختیار رئیس‌جمهور است که هر وقت بخواهد می تواند کابینه را ترمیم کرده و یا مدیران را جابجا کند.

سخنگوی فراکسیون امید در عین حال با بیان اینکه «تنها ۱۰ ماه از آغاز به کار کابینه دولت دوازدهم می گذرد» خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور با خیلی از این افراد کار کرده و از آنها شناخت دارد بازهم اگر برای تغییر کابینه به نتیجه رسیده باشد، باید آن را ترمیم کند.

پارسایی درباره واکنش مجلس به ترمیم احتمالی کابینه گفت: مجلس در تمامی زمینه‌ها با آقای روحانی همکاری کرده لذا در این‌باره رئیس‌جمهور نمی تواند توپ را به زمین مجلس بیندازد. مجلس به جز یک مورد به تمامی کابینه دوازدهم رای مثبت داد. رای منفی به آقای بیطرف نیز به این دلیل بود که ایشان چندان رغبتی برای حضور در کابینه نداشت.

وی افزود: مجلس بعد از آن نیز به استیضاح‌ها رای نداد و نهایت همکاری با دولت دوازدهم را نشان داد لذا در مقطع فعلی نیز رئیس‌جمهور تصمیم به ترمیم کابینه داشته باشد از آن استقبال می‌کند و همراه با دولت است اما رئیس‌جمهور در نهایت باید پاسخگوی عملکرد کابینه‌اش باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: