کد خبر: ۱۳۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 28 April 2018
دارمندرا پرادان وزیر نفت هند اعلام کرد، به دنبال ایجاد اتحادیه متشکل از خریداران بزرگ نفتی آسیا از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی به منظور کاهش قیمت نفت و بدست آوردن قراردادهای بهتر نفتی است.
بانكداري ايراني ـ دارمندرا پرادان وزیر نفت هند اعلام کرد، به دنبال ایجاد اتحادیه متشکل از خریداران بزرگ نفتی آسیا از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی به منظور کاهش قیمت نفت و بدست آوردن قراردادهای بهتر نفتی است.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'اکونومیک تایمز' روز جمعه نوشت، وزیر نفت هند گفت، کشورش در جستجوی همکاری وسیع تر میان چهار کشور بزرگ خریدار نفت در آسیا است. 
وی تصریح کرد: چرا باید بزرگ ترین مصرف کنندگان پول بیشتری پرداخت کنند. وقت آن است که تمام کشور های بزرگ مصرف کننده نفت در آسیا باید با یکدیگر متحد شوند.
هند پس از چین و آمریکا سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان است. در حالی که ژاپن و کره جنوبی به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم جهانی از نظر مصرف نفت هستند.
در اوایل ماه جاری، هند و چین اعلام کردند برای مقابله با افزایش قیمت نفت توسط کشورهای تولید کننده متحد خواهند شد.
تاکنون هند نتوانسته است یک قرارداد مناسب برای خرید نفت با قیمت پایین با کشور های تولید کننده نفت حوزه خلیج فارس امضا کند.
کشورهای عضو اوپک مانند عربستان سعودی برای فروش محموله های عظیم نفتی یک قیمت ' پرمیوم' را برای خریداران آسیایی درنظر می گیرند که این امر شامل کشورهای اروپایی نمی شود.
اوشیکی یوگاوا یک استاد دانشگاه در ژاپن گفت: قیمت های پرمیوم نفت برای خریداران آسیایی سالانه 5 تا 10 میلیارد دلار هزینه دارد.
این سومین تلاش هند برای متحد کردن خریداران آسیایی به منظور کاهش قیمت نفت اوپک است.
سازمان بین المللی انرژی پیش از این در گزارش خود پیش بینی کرده بود که تا سال 2023 تقاضای جهانی برای نفت به 104.7 میلیون بشکه نفت خام در روز می رسد. تقاضای جهانی نفت در سال 2017 به میزان 6.9 میلیون بشکه نفت خام بوده است.
بر اساس گزارش این سازمان، هند و چین مجموعا 50 درصد از تقاضای جهانی برای نفت را تشکیل خواهند داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: